کد خبر 76524
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰

سایت یوتیوب اعلام کرده است که قصد دارد با کمک چندین سازمان رسانه ای و شخصیت های فرهنگی و هنری یکصد کانال تلویزیونی آنلاین راه اندازی کند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از BBC، کارشناسان این طرح را آغاز خیزش بزرگ ترین سایت اشتراک ویدیو در اینترنت برای ارائه محتوای با کیفیت بالا عنوان می کنند.

یوتیوب از زمان راه اندازی بیشتر به انتشار تصاویر تهیه شده به وسیله کاربران اختصاص داشته است، تصاویری مانند گریه و خنده کودکان، جست و خیز حیوانات خانگی یا تصاویر جدی تر مانند رخدادهای اجتماعی مثل قتل تظاهرات و شکنجه در زندان است.

 
یوتیوب که به شرکت گوگل تعلق دارد، قصد دارد علاوه بر ماهیت کنونی خود به عنوان یکی از پایگاه های اصلی روزنامه نگاری شهروندی به رسانه های جمعی هم بپیوندد. سازمان های خبری مهمی مانند روزنامه وال استریت ژورنال، خبرگزاری تامسون رویترز، مجله اینترنتی اسلیت و طنزنامه آنیون یوتیوب را در این طرح بزرگ همراهی می کنند.

یوتیوب در عوض همراهی صاحبان کانال های تلویزیونی آنلاین، در مجموع یکصد میلیون دلار به آنها پرداخت می کند.

این رقم پیش پرداخت بخشی از درآمد یوتیوب از محل پخش آگهی بازرگانی از این شبکه هاست.
گوگل همزمان قصد دارد با ارتقای قابلیت های تلویزیون اینترنتی گوگل تی وی، تعداد کاربران آن را افزایش دهد.

رابرت کینسل، مدیر جهانی مشارکت محتوا در یوتیوب می گوید بسیاری از شبکه های تلویزیونی شاخص در آینده، در حال حاضر از طریق یوتیوب در اختیار کاربران هستند. بعضی از شرکای سرشناس یوتیوب در این طرح عبارتند اشتون کاتچر، بازیگر هالیوود و شکیل اونیل، بسکتبالیست آمریکایی.