به گزارش مشرق به نقل از ایلنا ، مدير شبكه جام جم درباره ميزان استفاده مردم از شبكههاي ماهوارهاي و شبكههاي داخلي گفت: آمارها و گزارشها نشان ميدهد حدود ۵۰ درصد مردم ازماهوارهها استفاده ميكنند البته ميزان استفاده از ماهواره متفاوت است. گروهي تمام طول هفته را به تماشاي ماهواره مشغول هستند و افرادي فقط دو ساعت در هفته به تماشاي آن مينشينند.
مجيد رجبي معمار(مدير شبكه جام جم) در گفتگویی با اشاره به اهميت مخاطب در رسانهها گفت: رسانهاي كه برنامههاي خود را بدون توجه به مخاطب پخش كند؛ تير در تاريكي انداخته است چراكه هر رسانهاي با مخاطبانش زنده است.
وي با اشاره به اهميت اثرسنجي و نظرسنجي درباره برنامهها گفت: مخاطبان اصلي شبكه جام جم؛ ايرانيان خارج از كشور هستند. آنها مانند مخاطبان داخلي دراختيار و در دسترس شبكه نيستند لذا ما براي انجام امور نظرسنجي بايد از اينترنت، پيامك و تماسهاي تلفني استفاده كنيم.
رجبي معمار با اشاره به سوق يافتن برنامههاي شبكه جام جم به سمت پخش زنده گفت: هرچند در برنامه ارتباطات زنده هميشه افرادي هستند كه به دنبال اختلال هستند اما ما بازهم بدنبال پخش برنامههاي زنده هستيم. ما چارهاي نداريم كه با پخش برنامههاي زنده به سمت شفافيت حركت كنيم قطعا هرچه ما شفافتر باشيم؛ مخاطبان ما بيشتر ميشوند و ما چارهاي جز صداقت و شفافيت نداريم.
رجبي معمار با اشاره به توليد سريال و تلهفيلم در شبكه جام جم گفت: ساخت سه تلهفيلم را شروع كردهايم. هدف عمده ما از ساخت اين تلهفيلمها اين است كه فضاي خارج از كشور را نشان دهيم و فيلم آنجا ساخته شود.
مدير شبكه جام جم درباره ميزان استفاده مردم از شبكههاي ماهوارهاي و شبكههاي داخلي گفت: آمارها و گزارشها نشان ميدهد حدود ۵۰ درصد مردم از ماهوارهها استفاده ميكنند البته اين ميزان استفاده متفاوت است. گروهي هم تمام طول هفته را به تماشاي ماهواره مينشينند. افرادي هم فقط دو ساعت در هفته به تماشاي ماهواره مينشينند.
وي ادامه داد: البته عدهاي در كشور بدليل مشكل فني، شبكههاي داخلي را نيز از طريق ماهوارهها نگاه ميكنند زيرا در بسياري از مناطق؛ آنتن زميني وجود ندارد.
رجبي معمار افزود: باوجود شبكههاي زياد ماهوارهاي استقبال از برنامههاي داخلي خوب است و اينكه يك مخاطب از بين شبكههايي كه سالانه حداقل ۷۰۰ فيلم هاليوودي پخش ميكنند؛ را كنار بگذارد و برنامههاي جام جم را نگاه كند؛ اتفاق بسيار خوبي است. اين امر نشان ميدهد كه مخاطب ما به شبكههاي جام جم اعتماد دارد و ما نيز به هدف ايجاد شبكه جام جم پنجره بهعنوان مهر ايران و ايراني نزديك شدهايم و پل رسانهاي ايجاد شده است.
مجيد رجبي معمار(مدير شبكه جام جم) در گفتگویی با اشاره به اهميت مخاطب در رسانهها گفت: رسانهاي كه برنامههاي خود را بدون توجه به مخاطب پخش كند؛ تير در تاريكي انداخته است چراكه هر رسانهاي با مخاطبانش زنده است.
وي با اشاره به اهميت اثرسنجي و نظرسنجي درباره برنامهها گفت: مخاطبان اصلي شبكه جام جم؛ ايرانيان خارج از كشور هستند. آنها مانند مخاطبان داخلي دراختيار و در دسترس شبكه نيستند لذا ما براي انجام امور نظرسنجي بايد از اينترنت، پيامك و تماسهاي تلفني استفاده كنيم.
رجبي معمار با اشاره به سوق يافتن برنامههاي شبكه جام جم به سمت پخش زنده گفت: هرچند در برنامه ارتباطات زنده هميشه افرادي هستند كه به دنبال اختلال هستند اما ما بازهم بدنبال پخش برنامههاي زنده هستيم. ما چارهاي نداريم كه با پخش برنامههاي زنده به سمت شفافيت حركت كنيم قطعا هرچه ما شفافتر باشيم؛ مخاطبان ما بيشتر ميشوند و ما چارهاي جز صداقت و شفافيت نداريم.
رجبي معمار با اشاره به توليد سريال و تلهفيلم در شبكه جام جم گفت: ساخت سه تلهفيلم را شروع كردهايم. هدف عمده ما از ساخت اين تلهفيلمها اين است كه فضاي خارج از كشور را نشان دهيم و فيلم آنجا ساخته شود.
مدير شبكه جام جم درباره ميزان استفاده مردم از شبكههاي ماهوارهاي و شبكههاي داخلي گفت: آمارها و گزارشها نشان ميدهد حدود ۵۰ درصد مردم از ماهوارهها استفاده ميكنند البته اين ميزان استفاده متفاوت است. گروهي هم تمام طول هفته را به تماشاي ماهواره مينشينند. افرادي هم فقط دو ساعت در هفته به تماشاي ماهواره مينشينند.
وي ادامه داد: البته عدهاي در كشور بدليل مشكل فني، شبكههاي داخلي را نيز از طريق ماهوارهها نگاه ميكنند زيرا در بسياري از مناطق؛ آنتن زميني وجود ندارد.
رجبي معمار افزود: باوجود شبكههاي زياد ماهوارهاي استقبال از برنامههاي داخلي خوب است و اينكه يك مخاطب از بين شبكههايي كه سالانه حداقل ۷۰۰ فيلم هاليوودي پخش ميكنند؛ را كنار بگذارد و برنامههاي جام جم را نگاه كند؛ اتفاق بسيار خوبي است. اين امر نشان ميدهد كه مخاطب ما به شبكههاي جام جم اعتماد دارد و ما نيز به هدف ايجاد شبكه جام جم پنجره بهعنوان مهر ايران و ايراني نزديك شدهايم و پل رسانهاي ايجاد شده است.