کد خبر 789869
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱

ناآرام بودن منطقه در عمل منجر به فروش بیشتر سلاح های آمریکا در منطقه منتهی می‌شود و پولهای عربستان سایر کشورهای مرتجع منطقه به نفع آمریکا هزینه می‌شود.

به گزارش مشرق، سید جواد حسینی کیا  عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در خصوص اظهارات تیلرسون مبنی بر خروج نیروهای شبه نظامی(مدافعان حرم) از عراق اظهار داشت: آمریکا به دنبال آن است که منطقه را به عقب برگرداند، پس از شکست‌های پی در پی داعش، آمریکا می‌داند برای تداوم حضور در منطقه باید بهانه جدیدی را ایجاد کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا به دنبال بهانه جویی است تا حضور خود در منطقه را استمرار بخشد، بیان کرد: آمریکا پس از ایجاد طالبان، القاعده و داعش اکنون به دنبال آن است که گروه دیگری را ایجاد کند و به حضور خود در منطقه مشروعیت بخشد.

وی با بیان اینکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاجر خوبی است و بوی دلار نفتی را خوب استشمام می‌کند، افزود: ترامپ به خوبی می‌داند چه موضوعاتی را مطرح کند تا درآمد بیشتری داشته باشد.

حسینی کیا با بیان اینکه فروش اسلحه‌های آمریکا و تقویت معاملات تجاری آمریکا در جهان، از جمله اولویت‌های آمریکا است، متذکر شد: ناآرام بودن منطقه در عمل منجر به فروش بیشتر سلاح های آمریکا در منطقه منتهی می‌شود و پول های عربستان سایر کشورهای مرتجع منطقه به نفع آمریکا هزینه می‌شود.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که در منطقه واقع شده باید حضوری فعال در تحولات داشته باشد، گفت: آمریکایی‌ها باید برای حضور خود در منطقه دلایل منطقی داشته باشند که هیچ گاه نداشته‌اند، ملت ایران و عراق در کنار یکدیگر هستند و آمریکا سبب ایجاد تفرقه و کشتار مرم است.

منبع: خانه ملت