درگیری های شدید در دروازه های شمالی شهرک «جدید عکیدات» ادامه دارد و نیروهای جبهه مقاومت در تلاش هستند به داخل شهرک پیشروی کنند؛ شهرک «جدید عکیدات» در جنوب شهرک «طابیه» واقع شده است.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شرق شهر دیرالزور حاکیست، عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت برای پاکسازی مناطق آلوده و عقب راندن عناصر تروریستی داعش ادامه دارد.

خبرها حاکیست، نیروهای سوری و مقاومت پس از درگیری های سنگین و نفس گیر چند ساعته در نهایت موفق شدند با وارد کردن ضربات مهلک به تروریست های داعش، خود را به ورودی شهرک مهم « جدید عکیدات» برسانند.

درگیری های شدید در دروازه های شمالی شهرک «جدید عکیدات» ادامه دارد و نیروهای جبهه مقاومت در تلاش هستند به داخل شهرک پیشروی کنند؛ شهرک «جدید عکیدات» در جنوب شهرک «طابیه» واقع شده است.

نیروهای سوری و مقاومت صبح امروز هم عملیاتی را با هدف تامین امنیت حومه شهرک « خشام» انجام دادند و پس از درگیری های چند ساعته توانستند شهرک «طابیه» را از اشغال تروریست های داعش خارج کنند و به کنترل خود درآورند. در جریان پاکسازی این شهرک حدود ۳۰ تن از تروریست های داعش به هلاکت رسیدند.

به گزارش مشرق، پس از تامین امنیت شهرک خشام و پاکسازی شهرک های «طابیه و جدید عکیدات»، راهبرد نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه در کرانه شرقی رود فرات پیشروی به سوی جنوب میادین نفتی « العمر» است.

 در حال حاضر ، نیروهای جبهه مقاومت در حومه کرانه شرقی رود فرات با میادین نفتی العمر ۲۰ کیلومتر فاصله دارند و موازی با نیروهای دموکراتیک کرد در حال پیشروی هستند؛ فاصله نیروهای جبهه مقاومت در کرانه غربی رود فرات (حومه جنوبی شهر المیادین) با جنوب میادین نفتی العمر ۹ کیلومتر است.

درگیری های سنگین در حومه جنوبی شهر المیادین باعث شده نیروهای جبهه مقاومت برای مقابله و خنثی کردن سناریوهای نیروهای آمریکایی، جبهه جدیدی را برای پیشروی به سوی جنوب میادین نفتی العمر و مرزهای مشترک با عراق باز کنند.

قابل ذکر است، همزمان با پیشروی های سریع نیروهای جبهه مقاومت، روز یک شنبه ( سی ام مهرماه)، تروریست های داعش با دستور نیروهای آمریکایی، شمال و مرکز میادین نفتی العمر را تخلیه کردند و نیروهای کرد این میادین نفتی را به تصرف خود درآوردند.