کد خبر 801962
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰

این خودرو با دریافت یک شاسی جدید، طول آن به چیزی حدود ۶۰۹۶ میلی متر رسیده است.

به گزارش مشرق، بر روی ماشین آلات سنگین وزن معمولا از پیشرانه‌های غول پیکر با حجم‌های ۷ لیتر به بالا استفاده می‌شود، اما برای تجهیزات جنگی از جمله تانک‌ها، دیگر پیشرانه‌های ۷ لیتری یا ۱۱ لیتری جوابگو نخواهد بود و اینجاست که شرکت‌های دفاعی و سازنده تانک‌های سنگین وزن، از پیشرانه های غول پیکر ۱۲ سیلندر با حجم‌های بالا استفاده می‌کنند که نمونه آن می‌تواند پیشرانه دیزلی Transmash V۱۲ باشد که دارای حجم ۳۸ لیتری بوده و پیش از این بر روی تانک‌های T-۵۵ و یا تانک Brobandvagn ۹۷۱ مورد استفاده قرار گرفته است که بجای برجک آتش، وظیفه حمل پل‌های متحرک به آن محول شده است.



این زمینه چینی نسبتا طولانی برای این بود که به موضوع اصلی بحثمان برسیم و آن هم استفاده از پیشرانه غول پیکر Transmash V۱۲ بر روی یک دستگاه خودروی کلاسیک ولوو PV۵۴۴ متعلق به سال ۱۹۶۰ میلادی است که برای جاسازی این پیشرانه غول پیکر بر روی شاسی اتومبیل اوراقی ولوو PV۵۴۴، تیونر مذکور مجبور به ساخت یک شاسی طولانی‌تر شده است که مطمئن نیستیم بتواند به سرعت بالا برسد و دوام لازم داشته باشد، مگر اینکه برای خودنمایی در سرعت‌های پایین حرکت کند. هرچند این پروژه در حال توسعه بوده و هنوز محصول نهایی آماده نشده است که ببینیم چه عملکردی از خود به نمایش خواهد گذاشت.



گفتنی است که این خودرو با دریافت یک شاسی جدید، طول آن به چیزی حدود ۶۰۹۶ میلی متر رسیده است که برای تحرک آن، پیشرانه دوازده سیلندر ۳۸ لیتری اتومبیل می‌تواند ۵۸۷ اسب بخار قدرت و همچنین یک گشتاور بسیار بالا تولید کند که به راحتی یک تانک غول پیکر را تکان خواهد داد، حال تصور کنید که این پیشرانه بر روی اتومبیل کوچک ولوو PV۵۴۴ مورد استفاده قرار گیرد که می‌توانید تست روشن شدن آن را در انتهای همین مقاله شاهد باشید، ولی باز هم تکرار می‌کنیم که این پروژه در حال توسعه بوده و هنوز محصول نهایی آماده نشده است.

منبع: خودروبانک