نخستین باجه مشاوره و پاسخگویی فقهی در بانک انصار شعبه صفاییه قم راه‌اندازی و گام دیگری در راه تحقق بانکداری بدون ربا و بانکداری اسلامی برداشته شد.

به گزارش مشرق؛ به منظور پاسخگویی فقهی به شبهات مشتریان و مراجعان نسبت به بانکداری‌ نوین و ارایه مشاوره به آنان در خصوص عقود شرعی بانکداری‌ اسلامی، نخستین باجه مشاوره و پاسخگویی فقهی در بانک انصار شعبه صفاییه قم راه‌اندازی و گام دیگری در راه تحقق بانکداری بدون ربا و بانکداری اسلامی برداشته شد. 

 بنابر اعلام بانک انصار، با حضور مسئولان استانی، مسئولان سپاه استان، نمایندگان دفاتر مراجع تقلید و علمای عظام و همچنین مشتریان ویژه، شعبه صفاییه قم در محل جدید و توسط حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه علی‌بن‌ابیطالب (علیه السلام) افتتاح شد.

در این مراسم، غیاثوند مدیر شعب استان ضمن اشاره به تعهد اساسی این بانک به توسعه بانکداری بدون ربا و بانکداری اسلامی و احساس مسئولیت نسبت به رفع شبهات شرعی و فقهی مشتریان و مراجعان از ایجاد باجه مشاوره و پاسخگویی فقهی در شعبه صفاییه به منظور رفع دغدغه‌های فقهی مردم درخصوص خدمات بانکی بدون ربا خبر داد و هدف از افتتاح این شعبه را توسعه خدمت‌رسانی به عموم مردم و به ویژه دفاتر مراجع عظام تقلید و علمای براساس بانکداری بدون ربا اعلام کرد.

همچنین بانک انصار براساس سیاست‌های راهبردی خود مبنی بر توسعه و تعمیق هرچه بیشتر بانکداری اسلامی و اجرای صحیح‌تر عقود اسلامی به جای قراردادهای بانکداری متعارف، اقدام به آموزش نیروهای انسانی خود درخصوص بانکداری بدون ربا کرده و آنان را موظف ساخته که به هنگام عقد قرارداد با مشتریان و متقاضیان، آنان را نسبت به ویژگی‌های عقود اسلامی توجیه کنند.

این بانک، تمامی قراردادهای خود را براساس موازین شرعی و أخذ تاییدیه از کارشناسان فقهی منعقد کرده و در گسترش سنت نیکوی قرض‌الحسنه از آنچنان اهتمامی برخوردار بوده که مقام نخست شاخص نسبت تسهیلات قرض‌الحسنه به کل تسهیلات را در میان بانک‌های تجاری جهان اسلام کسب کرده است.   

برچسب‌ها