کد خبر 842522
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴

روز نخست از رقابتهای تکواندو انتخابی تیم ملی با شکست و حذف عنوان داران جهانی و آسیایی و رسیدن جوانان به اردوی تیم ملی به پایان رسید.

به گزارش مشرق، در روز نخست این مسابقات ۷۷ تکواندوکار در چهار وزن و با قضاوت داوران بین المللی به مصاف هم رفتند که در نهایت نفرات اول و دوم مجوز حضور در اردوی تیم ملی را کسب کردند. 

در وزن اول ۵۴- کیلوگرم ۲۰ تکواندوکار حضور داشتند که مهمترین حادثه شکست و حذف آرمین هادی پور نایب قهرمان سال ۲۰۱۷ جهان بود. شکست حمیدرضا صدری پدیده لیگ برتر در سال ۹۶، هم دیگر حادثه این وزن بود. ابراهیم صفری نایب قهرمان نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۶ از تهران به همراه آرش صلاحی نژاد از مازندران به اردوی تیم ملی راه پیدا کردند.

 در وزن سوم ۶۳- کیلوگرم، ممترین حادثه در دور دوم رقم خورد؛ جایی که فرزان عاشورزاده ستاره تیم ملی تکواندو در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برابر سید امید حسینی ۱۲ بر ۷ بازنده میدان را ترک کرد و حذف شد. حمیدرضا هادیان دارنده مدال طلای نوجوانان آسیا هم به ۱۳ بر ۶ به قهرمان این وزن باخت و راهی به اردو پیدا نکرد.

در این وزن سروش احمدی هم نتیجه را به کامران مردانی پور واگذار کرد و حذف شد. امیر حسین محمد خانلو از قزوین و مهدی یوسفی از آذربایجان شرقی با رسیدن به دیدار نهایی جواز حضور در اردوی تیم ملی را دریافت کردند.

در وزن پنجم ۷۴- کیلوگرم امیرحسین ساسان از تهران به همراه مهدی جلالی از قزوین به اردوی تیم ملی راه یافتند. در این وزن بهنام اسبقی قهرمان جهان و آسیا در سال ۲۰۱۳ جهان همان دور نخست برابر عرفان حیدری ۶ بر صفر باخت و حذف شد. سید احمد خسروفر دارنده مدال نقره مسابقات کشورهای اسلامی هم دور سوم به مهدی جلالی ۹ بر ۷ باخت و حذف شد.

در وزن هفتم ۸۷- کیلوگرم نیز پوریا عرفانیان از تهران و محمد رضا خانی از  اصفهان به اردوی تیم ملی راه پیدا کردند. 

با علام فریبز عسکری سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان علاوه بر نفرات اول و دوم، یک نفر در هر وزن با نظر کمیته فنی به اردو تیم ملی راه پیدا می کند که اسامی منتخبین کمیته فنی در پایان رقابت‌ها اعلام خواهد شد.

این رقابتها فردا (پنجشنبه - ۹ فروردین‌ماه) با برگزاری مبارزات اوزان زوج (۵۸-، ۶۸-، ۸۰- و ۸۷+ کیلوگرم) پیگیری خواهد شد.

منبع: مهر