هرچند ابراهیم حاتمی کیا، به رسم تواضع و برای طلب حلالیت از آن چند نفری که در فیلم‌ها ابراز ناراحتی می‌کنند، یادداشت کوتاهی منتشر کردند؛ اما این پایان ماجرا نخواهد بود...

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - ماجرا از آنجا شروع شد که عصر روز گذشته گروه نمایشی که تئاتر خیابانی اجرا می‌کنند با گریم‌هایی شبیه شخصیت‌های گروه تروریستی داعش در فیلم به وقت شام، (بویژه بازسازی شخصیتی که در شبکه‌های اجتماعی با جمله "چیطوری ایرانی؟!" مشهور و دستمایه طنزهای مختلف سیاسی- اجتماعی قرار گرفته بود) در اقدامی هماهنگ و با اعلام عمومی قبلی، وارد پردیس کوروش شدند تا فیلم را به صورت مدرن، مرسوم و نوآورانه تبلیغ کنند.

نمایش تبلیغاتی گروه مذکور حین اجرا با مشکلی توام نبود اما در کانال‌های خبری فیلم‌های کوتاه و بریده‌شده‌ای رد و بدل می‌شد و از ترس و اعتراض چند نفر به این حرکت حکایت داشت. جالب اینجاست اغلب صفحات مجازی  در این مورد اطلاع رسانی کردند و عکاسان و فیلمبرداران بسیاری از خبرگزاری‌های مختلف این حضور نمایشی را همزمان با همراه کردن گروههای تصویربردار، پوشش می‌دادند.

اما اعتراض چند نفر باعث شد تا کینه کهنه باز هم سر باز کند و در فضای مجازی همان چند فیلم تقطیع شده که کانال سینما، - کانال خبری حمید پنداشته، احسان ظلی‌پور و سعید حسینی (وابستگان سابق روزنامه سینما) - در فضای مجازی منتشر کردند و به تدریج تبدیل به هجمه‌ای علیه فیلم «به وقت شام»، «سازمان اوج» و شخص حاتمی کیا شد. نشر دهندگان با این تقطیع، اینگونه القاء می‌کنند که بسیاری از مردم از حضور این گروه نمایشی وحشت کرده‌اند.

در توضیح یکی از برگزارکنندگان این نمایش تبلیغاتی در پردیس کوروش آمده است:

اول اینکه این برنامه یک تئاتر خیابانی بود.

دوم اینکه همه جا چنین اتفاقی مرسوم است.

سوم اینکه تمام مسیر نیروهای امنیتی مجموعه همراه ما بودند.

چهارم اینکه جیغ‌هایی که می‌شنیدین از جنس جیغ‌های شهر بازی بود نه ترس.

پنجم اینکه همه چی هماهنگ شده بود و کل مجموعه در جریان ریز کارها بودند.

ششم قبل از شروع نمایش بارها پیجینگ مجموعه اعلام کرد که مردم آماده باشن.

در ضمن فضای 90 درصد مردم آنجا شوخی و خنده بود ، آن ده درصد دیگر هم مشکلشون کار ما نبود. کلا از کسانی بودند که می‌خواستن سر به تن ما نباشد.

**واکنش عادی حاضران در پردیس کوروش همراه با خنده و تصویربرداری سایر مردم**
تصاویر بیشتر
استقبال مردم از گروه نمایشی - تبلیغاتی به وقت شام
تصاویر بیشتر

با در نظر گرفتن این توضیحات و با توجه به گزارش های تصویری منتشرشده از این مراسم که حاکی از حضور عکاسان و فیلمبرداران به همراه حراست مجتمع کوروش است، مشخص می‌شود حمله‌کنندگان این هیاهوی مجازی - که اتفاقا همان‌ها هستند که در دوران جشنواره فجر و اکران فیلم هرچه در توان داشتند برای تخریب آن به کار گرفتند - بار دیگر فرصت را برای ادامه همان مسیر مناسب یافته اند.

هرچند ابراهیم حاتمی کیا، به رسم تواضع و اخلاق و برای طلب حلالیت از آن چند نفری که در فیلم‌ها ابراز ناراحتی می‌کنند، یادداشت کوتاهی منتشر کرد؛ اما باید تاکید کرد که مشکل این جریان، فراتر از حضور یک تیم نمایشی در پردیس کوروش بوده و این هم پایان ماجرا نخواهد بود...

سازمان اوج ، نهادی که در سالهای اخیر کلاس سینمای ایران و تولید فیلم و سریال را چندین درجه ارتقاء داده است، همین روش تبلیغاتی را در مورد انیمیشن فهرست مقدس انجام داده بود 

از سوی دیگر عکس‌های زیر نشان می‌دهد که حضور بدمن‌های فیلم های ترسناک در مراکز نمایش برای تبلیغ هر چه بیشتر قصه ها و فیلم، امری طبیعی و مرسوم و این هجوم مجازی به فیلم به وقت شام، نه از ترس این گروه نمایشی، که از بیم حرکتی است که با حضور «سازمان اوج» و تولیداتی چون «به وقت شام» و «بادیگارد» در سینما و سریال «پایتخت» در تلویزیون آغاز شده است.

افتتاحیه یک ویدئو گیم

برای چنین صحنه هایی هیچگاه حاشیه سازی نمی‌شود!
حضور در مراکز خرید نزدیک به سالن‌های نمایش فیلم