کد خبر 881199
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس گفت: برنامه حیات شبانه شهر در ادامه فعالیت های شبانه موزه است که با برنامه های فرهنگی، تفریحی مطلوب و امن برای خانواده ها ترتیب یافته و نشاط و آرامش شهروندان را در پی دارد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: برنامه حیات شبانه شهردرادامه فعالیت های شبانه موزه است که با برنامه های فرهنگی، تفریحی مطلوب و امن برای خانواده ها ترتیب یافته که شادی، نشاط و آرامش شهروندان را در پی دارد و می تواند مدل و الگویی بسیار مناسب و مطلوب از فعالیت های فرهنگی، هنری و تفریحی در فضای امروز جامعه و خصوصا کلان شهرها باشد.

جعفری مدیرعامل موزه انقلاب در مراسم افتتاح برنامه های حیات شبانه شهر که شنبه شب با حضور مهدی سیف رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران، حسن خلیل آبادی، حجت نظری اعضای شورای اسلامی شهر تهران و تنی چند از مسولان و مدیران شهری در محل مقبره الشهداء موزه دفاع مقدس برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق خاطر نشان کرد: خوشبختانه با همکاری ستاد گردشگری شهرداری تهران و استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود در موزه برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و تفریحی مناسبی برای گسترش نشاط اجتماعی شهروندان با عنوان حیات شبانه شهر تدارک دیده ایم که امشب و با حضور شما دوستان به شکل رسمی آغاز به کار می کند.

وی ادامه داد: با توجه به رویکرد و نگرش جدید موزه برای جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی و به دلایل مختلف، تغییر در ساعت و زمانبندی فعالیت های موزه در دستور کار قرارگرفت.

جعفری یادآوری کرد: با وجود مشکلات روزمره شهروندان تهرانی و امکان بهره مندی کمی که برای استفاده هر چه بیشتر و بهتر شهروندان وجود دارد، توسعه برنامه ها و فعالیت های موزه و به طور مشخص برای اولین بار در ایران و حتی در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا، فعالیت های شبانه موزه از ساعت 5 عصر تا 10 شب به طور رسمی آغاز شد. بر همین اساس و با توجه به ظرفیت های مطلوب ایجاد شده شاهد افزایش محسوس علاقه مندان وگردشگران داخلی و خارجی هستیم؛ که راه اندازی برنامه های فرهنگی تفریحی حیات شبانه شهر نیز در همین راستا برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به همکاری مشترک دربرنامه های تهرانگردی و استفاده بهینه از ظرفیت های موزه تصریح کرد: برنامه حیات شبانه شهر در ادامه فعالیت های شبانه موزه است که با برنامه های فرهنگی، تفریحی مطلوب و امن برای خانواده ها ترتیب یافته که شادی، نشاط و آرامش شهروندان را در پی دارد.

جعفری در پایان حیات شبانه شهر را مدل و الگویی بسیار مناسب و مطلوبی از فعالیت های فرهنگی، هنری و تفریحی در فضای امروز جامعه و خصوصا کلان شهرها دانست و افزود: بدون شک با مدیریت و برنامه ریزی صحیح می توان برنامه های گوناگونی همچون حیات شبانه شهر برای ایجاد و گسترش فضای شاد و پر نشاط در سطح جامعه و شهرترتیب داد.

مهدی سیف رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز، در مراسم افتتاح برنامه های حیات شبانه شهر، ضمن تقدیر از مدیریت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درباره فراهم کردن این فضای مطلوب، گفت: مدیرعامل موزه به دنبال ظرفیت سازی بیش از پیش است که حیات شبانه شهر نمونه ای بارز از این رویکرد است، که با برنامه های بسیار مناسب فرهنگی، هنری و تفریحی در آن هرچه به پایان شب نزدیک می شویم شاهد افزایش بازدیدکنندگان و شهروندان تهرانی در این فضای آرام و شاد هستیم.

وی حضور ون کافه ها در این محل و آرامش حاکم در این مجموعه را در راستای ایجاد فضای امن برای بهره مندی هرچه بهتر خانواده ها بر شمرد و افزود: دوستان حاضر در اینجا بصورت کاملا خودگردان مشغول به فعالیت شده اند و همین جا از دیگر عزیزان و هنرمندان خطاط، نقاش، عکاس  برای حضور در این مجموعه و ارائه خدمت به شهروندان دعوت می کنیم.

حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، در مراسم افتتاح برنامه های حیات شبانه شهر که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شد، گفت: با چنین برنامه ها و ایده هایی که رویکرد جدید شورا و شهرداری تهران است در واقع می خواهیم بگوییم که کلان شهر تهران زنده است.

وی تهران را یکی از شهرهای خشمگین معرفی کرد و تاکید کرد: با توجه به مشکلات و فشارهای روزانه شهروندان تهرانی ایجاد چنین فضاهایی برای رسیدن شهروندان به آرامش و نشاط هر چه بیشتر نیاز مبرم جامعه دچار بحران روحی شهر تهران است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: نباید ظرفیت ها و امکانات موجود در کلان شهر تهران را بلا استفاده رها کنیم و چون همیشه یک بعدی به شهر نگاه کرده ایم در واقع شب های تهران را به شب مردگی بدل کرده ایم.

خلیل آبادی در پایان، رونق اقتصادهای خرد در شب را از محسنات چنین طرح هایی بر شمرد و یاد آوری کرد: در کنار تفریح و گشت و گذار مردم در چنین فضایی می توانیم به نحو مطلوب شاهد گسترش و بهبود اقتصادهای خرد و کسب و کارهای کوچک در شب های زنده تهران باشیم شب مردگی را از کلان شهر تهران بزداییم و با زبان روز در شب با شهر برخورد کنیم.