کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا، ران پائل، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را اقدامی جنگی نامید و بستن تنگه هرمز توسط ایران را کاری «کاملاً منطقی»‌ به شمار آورد.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، ران پائل، کاندیدای ریاست جمهوری 2012 آمریکا، طی اظهاراتی در آیوا بیان داشت که تحریم‌های غرب علیه ایران «اقدامی جنگی» است که به احتمال زیاد منجر به یک جنگ واقعی خواهد شد.

وی گفت که ایران با بستن تنگه هرمز اعتراض خود را نسبت به این تحریم‌ها نشان خواهد داد و افزود که اقدام ایران در بستن این تنگه استراتژیک مهم، «کاملاً منطقی» است چرا که ایران چاره دیگری ندارد. وی گفت: «به نظر من راه‌حل این موضوع این است که ما سرمان در کار خودمان باشد.»

وی همچنین افزود: «اگر تنگه هرمز بسته شود، کل این مسئله مالی می‌تواند بر سر خود ما خراب شود. در صورتی که قیمت نفت در عرض یک یا دو ماه دو برابر شود چه اتفاقی می‌افتد؟»

پائل همچنین پیش‌تر تصریح کرده بود که هرگونه حمله نظامی به ایران سبب ایجاد بحران اقتصادی در داخل خود آمریکا می‌شود.

البته این اظهارات پائل مورد خوشایند جنگ‌طلبان آمریکایی و لابی‌های صهیونیستی واقع نشده و آنها وی را به باد انتقادات شدیدی گرفته‌اند. در یکی از این نمونه‌ها، نیو همپشر، وب‌گاه رسمی دولت آمریکا، وی را «فردی خطرناک» نامید که دائماً دست به «یاوه‌گویی» می‌زند و از رأی‌دهندگان خواست تا از رای دادن به وی امتناع ورزند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز با انتقاد از ران پائل، به نقل از تیمسار سابق آمریکا اریک دوندرو نوشت: «ران پائل نه یک ضدیهودی بلکه یک ضداسرائیلی است.» در همین راستا، ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه آمریکا نیز وی را شخصی «افراطی که از جریان اصلی به دور است» معرفی کردند.