کد خبر 911872
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

استاندار گلستان گفت: در اولین شورای ترافیک تمام تقاطع‌های خطرناک را در سفر آخوندی وزیر سابق راه به وی نشان دادیم که این نقاط باید اصلاح شود.

  سرویس سیاست مشرق - روز پنجشنبه ۲۴ آبانماه حادثه تلخی در محور کردکو- گرگان که یکی از محورهای خطرناک از نظر ایمنی جاده‌ای است، اتفاق افتاد و «سید تقی نوربخش» و «عبد الرحمن تاج الدین» رئیس سازمان تامین اجتماعی و معاونش تصادف کردند و بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

این دو مقام دولتی از همراهان «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به گرگان بودند که حادثه مجالشان نداد.

« سردار محمدحسین حمیدی» رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی درباره علت این حادثه گفت:

«دوربرگردان محل حادثه دکتر نوربخش، استاندارد نبود. در زمان ساخت راه ها، نظر پلیس دریافت نمی شود و وقتی پروژه ساخت راه ها به مرحله بهره برداری می رسد با وجود نواقصی که وجود دارد، با فشار پلیس، برخی نواقص برطرف می شود.»

وی افزود: «پلیس بارها اعلام کرد که این دوربرگردان ها، غیراستاندارد است و در واقع بریدگی است نه دوربرگردان، چرا که ایجاد دوربرگردان ضرورت و شرایط خاص خود را دارد، رفع نواقص این محدوده به بهانه کمبود بودجه به حال خود رها شد در حالی که این مساله در شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی استان گلستان نیز مطرح شد اما کسی توجه نکرد

بیشتر بخوانید: 

علت تصادف خودروی نوربخش مشخص شد

رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی ادامه داد:

«تا زمانی که فرد مسئول شناخته شده ای جان خود را از دست نمی داد کسی به مشکلات جاده ای توجه نمی کرد. شرکت ساخت وزارت راه این آزادراه را ناقص ساخته و تحویل داده است اما بدتر از آن، اینکه در آن زمان سازمان راهداری با وجود نواقص موجود آن را تحویل گرفته است و طی این سال ها بدون هزینه و اعتبار خاصی نواقص برطرف نشده است و عمده ترین حوادث در آن نقاط اتفاق می افتد است در حالی که رفع این نواقص در اولویت است و با کم ترین هزینه و اعتبار برطرف می شود.»

«سید مناف هاشمی»، استاندار گلستان گفت:

«بیشتر جاده های استان ما در تقاطع مرگ قرار دارد و در اولین شورای ترافیک تمام تقاطعها خطرناک را در سفر آخوندی وزیر سابق راه به وی نشان دادیم که این نقاط باید اصلاح شود

استاندار گلستان گفت: «خودروی من و وزیر با دوسه متر فاصله در صحنه بودیم  و تریلی به ماشین ما برخورد نکرد و به ماشین بعدی اصابت کرد و این اتفاق تلخ رخ داد.»

آخوندی در خردادماه سال جاری سفری به گرگان داشت و در جلسه شورای راه و شهرسازی این استان شرکت کرده بود.

با این حال هنوز بعد از استعفای اجباری آخوندی از وزارت راه وشهرسازی هنوز اثرات مدیریتی وی درکشور خصوصا راه ها مشهود است. مشکلات مدیریتی وی درحالی سرباز می کند که وزیر مستعفی دولت دوازدهم سودای شهرداری تهران را هم در سر داشت و با یک رای کمتر از معاون پیشین «پیروز حناچی» خود نتوانست در این جایگاه قرار گیرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهور در زمان معرفی وی در مجلس از آخوندی به عنوان «وزیر برند» یاد کرد که نامش می تواند سرمایه و امکانات لازم برای تجهیز و ساخت و ساز راه ها و شهرسازی را فراهم کند.

روحانی در این باره در صحن علنی مجلس گفته بود:

« من یک وزیری می‌خواهم که اسمش برند باشد. برای جذب سرمایه و من این را تعارف و شوخی نمی‌کنم اسامی‌ برخی از وزرای ما در دنیا برند جذاب استرای من مهم است که وزیر نفت من کسی باشد که بتواند سرمایه خارجی بیاورد و وزیر راه من کسی باشد که بتواند ۱۸ میلیارد دلار سرمایه خارجی را به کشور بیاورد بدون اینکه از دولت گارانتی بخواهد.»