کد خبر 911973
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

به گزارش مشرق، عزت الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما درباره گارانتی و تعمیرات یخچال در اینستاگرام نوشت:

گارانتی!

غفلت کردم و درب فریزر را یک روز باز گذاشتم. چون دستگاه روشن بود برفک زد و هر کار کردم درست نشد. از شدت یخ زدگی درب کشوها باز نمی‌شد.
بعد از چند روز کارشناس از نمایندگی آمد و با یک نگاه گفت مشکل از زه لاستیکی درب است. گفت در مدتی که در باز بوده خودش را جمع کرده و هوا از بالای آن وارد شده. دقت کردم دیدم درست می‌گوید، چرا حواس خودم نبود؟!
گفت اگر سشوار دارید، قدری گرم می‌کنم، به حالت اول برمی‌گردد. سشوار دم دست نبود. چند تا دستمال کاغذی لای زه گذاشت تا قدری جلوتر بیاید . فریزر درست شد. کلاً 5 دقیقه هم طول نکشید.


حدود یکسال پیش یخچال ما همین مشکل را پیدا کرد. 300هزار تومان پول تعویض زه گرفتند، حل نشد. درب یخچال را باز کردند، به کارخانه بردند، باز حل نشد.
اگر تجربه امروز را داشتم، خودم یه کاری می‌کردم. نمی‌دانم واقعاً "کارشناس" نبودند و یا می‌خواستند برای مشتری خرج بتراشند. والله اعلم!

*پی نوشت*

ضمانت (گارانتی) کالا و سرویس به موقع به مشتریان و کسب رضایت آنان از موضوعاتی است که نوعاً خانواده‌های ایرانی از خلا آن رنج می‌برند. رمز موفقیت کالای ایرانی، کیفیت کالا و ارائه سرویس مناسب به خریدار است.
آموزش حقوق مشتریان، تا جایی که اگر لازم بود، کالای نو، جایگزین کالای معیوب شود، از واجبات فراموش شده در بازار ایران است.
نقش صنوف و نظارت بر آنان از سوی وزارتخانه‌های مربوطه کلیدی است. یک جای کار همیشه اشکال دارد.