بیشتر بخوانید:
وی بهرمندی هدفمند از فضاهای آنلاین را یکی از عوامل مهم در مدیریت کسب و کار دانست و افزود: راه اندازی سایت و بارگذاری چند عکس و تصویر در فضای مجازی به معنای بازاریابی الکترونیکی و مدیریت کسب و کار آنلاین نیست بلکه حضور در بستر وب و تبلیغات در حوزه رسانههای اجتماعی باید دارای استراتژی و چشم انداز مشخص و با در نظر گرفتن مولفههای جذب گروه هدف باشد، بهخصوص مشاغل و محصولاتی که قصد برند شدن دارند (صنایع دستی) باید به شکل هوشمندانه و با برنامه وارد این بستر شود وگرنه بهجای معرفی درگیر موارد ضد تبلیغ قرار خواهند گرفت.
حیدری ادامه داد: بهینه سازی و هدایت ترافیک جستجوگرها به سایت، استفاده از عناصر بصری، بازاریابی محتوا، توجه به شبکههای اجتماعی، ورود به مولفههای خاص بودن، ایمیل مارکتینگ، مخاطب شناسی و معرفی پتانسیل و توانمندها در قالب تولید فیلم و تیزر تنها بخشی از فرآیند برندینگ در کسب و کار است که صاحبان مشاغل و کارآفرینان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
این مشاور کسب و کار ابراز کرد: کسانی که قصد ورود به چرخه اقتصاد را دارند باید به این امر واقف باشند که فضای رقابتی و تنوع خدمات به حدی است که دیگر با روشهای گذشته نمیتوان به نتایج خوبی دست یافت، برندسازی و توجه به بازاریابی هدفمند و اثربخش کمک میکند تا مشتریان در هر موقعیت و شرایط زمانی بتواند دسترسی سریع و آسانی به محصولات و خدمات داشته باشد پس برای راه اندازی یک کسب و کار پویا و سودمند میبایست با تدوین یک استراتژی صحیح، زنجیره تولید تا فروش را مدیریت کرد بهخصوص افرادی که قصد گسترش فعالیت خود را به خارج از کشور دارند باید از ابتدا به مدیریت کسب و کار خود توجه کنند.
حیدری خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از فعالیت برندینگ در حوزه کسب و کار میشود نخستین چیزی که به ذهن میرسد، ممکن است لوگو یا یک امتیاز باشد، اما برندسازی موضوعی فراتر از واژه ها است. در واقع اگر صاحبان مشاغل بر روی ساخت یک برند منحصر به فرد متمرکز نشوند افراد دیگری این کار را انجام خواهند داد و ممکن است نتیجه آن چیزی نباشد که مورد نظر باشد، مانند اتفاقی که برای زعفران، پسته، فرش و ده ها محصول ایرانی دیگر افتاده است.