کد خبر 933579
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۲

در حالی که رئیس‌FATF اعلام می‌کند که عضویت ایران در کنوانسیون‌های CFT و پالرمو منجر به خروج قطعی نام ایران از لیست سیاه نمی‌گردد، عضویت در کنوانسیون‌های مذکور با کدام منطق عقلانی قابل توجیه است؟

به گزارش مشرق، «ابراهیم کارخانه‌ای» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:

نظر به سلطه و نفوذ آمریکا بر گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و اینکه نهاد مذکور به بهانه نظارت بر شفاف‌سازی اقتصادی کشورها، به‌طور هدفمند و گزینشی نقش جاسوس مالی را در اعمال سیاست‌های سلطه گرایانه آمریکا و غرب ایفا می‌نماید و اطلاعات ارائه شده به این نهاد مورد سوءاستفاده دشمن قرار می‌گیرد. در ذیل در قالب ۲۲ بند به بررسی زوایای پیدا و پنهان عضویت ایران در کنوانسیون‌های CFT و پالرمو که از الزامات شروط ۴۱ بندی FATF است پرداخته می‌شود:

بیشتر بخوانید:

چرا این جسد متعفن را دفن نمی‌کنید؟

فیلم/ نظر قالیباف درباره تصویب FATF

هدف واقعی FATF چیست؟


۱- فراهم شدن بستر لازم برای تکرار فاجعه‌ای عظیم و گسترده‌تر از نظارت بی‌سابقه و استثنایی بر فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران؛ در عرصه نظارت بر شریان‌های حیاتی اقتصادی کشور در ابعادی نامحدود و فراتر از آنچه که در برجام برای اولین بار در تاریخ هسته‌ای جهان به عنوان یک بدعت اتفاق افتاد.!


۲- فراهم آمدن بستر لازم برای طراحی دقیق توطئه علیه پایگاه‌های مالی و ارزی کشور، با بهره‌گیری از اطلاعات بانکی ارائه شده به FATF با محوریت کنوانسیون‌های CFT و پالرمو که نقش جاسوسی دشمن را ایفا می‌کنند.!


۳- تکمیل شدن حلقه نظارت و توطئه بر کل کشور در دو جبهه نظارت آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای و نظارت FATF بر کلیه مبادلات مالی و بانکی و ارزی کشور بر پایه داده‌های ذخیره شده در واحد اطلاعات مالی FIU که در قالب یک نرم‌افزار تحت کنترل و نظارت FATF قرار می‌گیرد! (کاپیتولاسیون اقتصادی)


۴- فراهم آمدن امکان دستیابی سرویس‌های جاسوسی بیگانه به‌ویژه سرویس‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر کلیه اطلاعات حساس اقتصادی کشور از طریق نظارت FATF بر کلیه تراکنش‌های بانکی که منجر به تنگ‌تر کردن حلقه محاصره اقتصادی و تشدید توطئه‌های طراحی شده دشمن علیه استحکامات مالی و ارزی کشور می‌گردد.!


۵- فراهم شدن بستر نظارت دقیق FATF بر اجرای تحریم‌های شورای امنیت و لیست تحریمی SDN آمریکا از طریق تراکنش‌های مالی و ارزی و امکان اقامه دعوی علیه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران به بهانه حمایت از تروریسم و دور زدن تحریم‌ها، به استناد عضویت ایران در کنوانسیون‌های جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) و مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT)، توسط کشورهایی که خود پدر تروریسم جهانی و بزرگ‌ترین تأمین‌کننده مالی تروریسم در اقصی نقاط عالم هستند.


۶- فراهم آمدن امکان شناسایی دقیق طرف‌های خارجی معاملات با جمهوری اسلامی ایران در تأمین کالاهای استراتژیک و مورد نیاز کشور و هدف قرار دادن آنها در جهت قطع این معاملات!


۷- فراهم شدن امکان انسداد کامل مجاری ورود ارز به داخل کشور و ایجاد محدودیت در معامله دیگر کشورها با جمهوری اسلامی ایران از طریق شناسایی رد پای صرافی‌ها و دیگر راه‌های واردات ارز به داخل کشور.!


۸- شناسایی مبادلات مالی و بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی مندرج در لیست تحریمی شورای امنیت و لیست SDN (ازجمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت اطلاعات، صداو سیما، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ، وزارت دفاع و....) از طریق FATF و الزام نهادهای داخلی به تحریم آنها (خودتحریمی ) که منجر به ایجاد گسست و از هم پاشیدگی در نظام اجرایی و خدشه بر حاکمیت ملی و استقلال کشور می‌گردد.!!


۹- فراهم شدن بستر لازم برای اجرای توطئه‌های هدفمند و برنامه‌ریزی شده علیه مراکز حساس دفاعی، امنیتی و نظامی، بر پایه ردیابی مبادلات مالی و بانکی که امنیت ملی، دفاعی و سیاسی کشور را به خطر می‌اندازد.!


۱۰- فراهم شدن امکان طرح دعوای سیاسی و قضائی علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه مبارزه با تروریسم و الزام جمهوری اسلامی ایران به جرم انگاری جدید در قوانین قضائی کشور که نقض آشکارحاکمیت قضائی و سیاسی کشور است.


۱۱- فراهم شدن بستر لازم برای همراهی کامل آمریکا و غرب در اعمال توطئه مشترک علیه جمهوری اسلامی ایران با محوریت FATF، با توجه به مواضع مشترک آنها در موضوع تروریسم و قدرت موشکی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران.


۱۲- تشدید توطئه‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران با توجه به انتخاب هدفمند مدیر ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا به عنوان رئیس جدید FATF که موضع گیری صریح او در بدو ورود در حمایت از رژیم صهیونیستی و عربستان و تلاش نامبرده در جهت جلب حمایت دیگر کشورها در عدم معامله با جمهوری اسلامی ایران جای تردیدی باقی نمی‌گذارد که این نهاد به عنوان اهرم توطئه آمریکا علیه نظام اسلامی ایفا نقش خواهد کرد!


۱۳- در شرایطی که دولت آمریکا؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حزب‌الله، حماس، جنبش جهاد اسلامی، انصارالله، حشدالشعبی و دیگر گروه‌ها و شخصیت‌های جهادی را در ردیف گروه‌های تروریستی اعلام نموده و FATF نیز گروههای تروریستی را علاوه بر لیست شورای امنیت بر اساس لیست تحریمی SDN آمریکا شناسایی می‌کند و بر همین اساس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در ردیف گروهی تروریستی معرفی نموده است! علی‌رغم فقد وجاهت حق شرط (برطبق بند ۲ ماده ۲۴ کنوانسیونCFT و نیز بند ۳ ماده ۱۹ کنوانسیون وین ) عضویت جمهوری اسلامی ایران در کنوانسیون‌های CFT و پالرمو باکدام منطق عقلانی، سیاسی و بین‌المللی و در چارچوب کدام منافع ملی و امنیتی قابل توجیه است.!


۱۴- فراهم شدن امکان اقدام عوامل نفوذی دشمن به تراکنش‌های هدایت شده در جهت اعمال توطئه‌های هدفمند و برنامه‌ریزی شده علیه جمهوری اسلامی ایران، مشابه توطئه‌هایی که در عرصه هسته‌ای توسط عوامل نفوذی دشمن صورت گرفت.


۱۵- فراهم شدن بستر لازم برای برنامه‌ریزی آمریکا و غرب در قالب کنوانسیون‌های مذکور با هدف ایجاد شکاف بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو جبهه مقاومت و گروه‌های جهادی در منطقه.


۱۶- کاهش امنیت اقتصادی و سطح سپرده گذاری در بانک‌ها به علت دامن زدن آمریکا به جو روانی عدم امنیت در مبادلات مالی و بانکی، ناشی از تسلط FATF بر کلیه تراکنش‌های مالی و بانکی کشور و مورد سوءاستفاده قرار گرفتن آنها توسط دشمن.


۱۷- ایجاد شکاف و دو قطبی در فضای فکری و سیاسی جامعه به‌ویژه پس از نادیده گرفتن هشدارهای مکرر نیروهای انقلاب در سناریو ناموفق برجام و فراهم شدن بستر لازم برای اجرای توطئه‌ای به مراتب خطرناک‌تر از برجام علیه امنیت سیاسی، اقتصادی، موشکی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران.!


۱۸- التهاب آفرینی در فضای روحی و روانی جامعه، با توجه به امکان دسترسی هدفمند دشمن به اطلاعات حساس اقتصادی ارائه شده به FATF و افشای برنامه‌ریزی شده آنها از سوی دشمن.


۱۹- از آنجا که هیچ کشور عاقل و عزتمندی در وسط میدان جنگ اقتصادی، ریز مشخصات و استحکامات اقتصادی خود را در دسترس دشمن قرار نمی‌دهد، جای کوچک‌ترین تردیدی باقی نمی‌ماند که اطلاعات ارائه شده به FATF در اطاق جنگ آمریکا پخت و پز و علیه جمهوری اسلامی ایران به‌کار گرفته خواهد شد و شکی نیست که عضویت در کنوانسیون‌های مذکور نه اینکه منجر به کند شدن حربه دشمن نمی‌گردد بلکه بر شدت توطئه‌های دشمن خواهد افزود.!


۲۰- عضویت ایران در کنوانسیون‌های CFT و پالرمو نه اینکه منجر به رفع تحریم‌ها و پایان بهانه‌های دشمن نمی‌گردد بلکه با گشودن راهی جدید برای اعمال توطئه‌های برنامه‌ریزی شده، کشور در تیررس توطئه‌های هدفمندی قرار خواهد گرفت که حد یقفی جز براندازی بر آن متصور نیست! بدون شک اگر جمهوری اسلامی ایران می‌خواست در مسیر تحمیل اراده استکبار جهانی حرکت کند امروز اثری از انقلاب اسلامی در معادلات سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی دیده نمی‌شد.! حال سوال این است در شرایطی که برجام حاصلی جز گرانی و تشدید تحریم‌ها برای کشور به همراه نداشته است، آیا ادامه این بازی در قالب برجام‌های ۲ و ۳ در عرصه خطرناک حیات اقتصادی کشور، به مصلحت کشور است یا به صلاح دشمنانی که علیه نظام اسلامی دندان طمع تیز کرده‌اند!؟


۲۱- در شرایطی که ملت ایران سناریوی «منزوی و بی‌آبرو شدن آمریکا» را به بهای توقف قدرت هسته‌ای و چنگ‌اندازی آژانس به مراکز حساس هسته‌ای و غیرهسته‌ای تجربه کرده است آیا قرار است این بار به بهانه‌ای دیگر و با عضویت در کنوانسیون‌های توصیه شده از سوی دشمن، امنیت سیاسی اقتصادی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در معرض تاخت و تاز دشمنان انقلاب اسلامی قرار گیرد!


۲۲- در حالی که رئیس‌FATF با صراحت اعلام می‌کند که عضویت ایران در کنوانسیون‌های CFT و پالرمو منجر به خروج قطعی نام ایران از لیست کشورهای غیرهمکار (لیست سیاه) نمی‌گردد و دستگاه سیاسی و دیپلماسی کشور نیز با صراحت همین را تأیید می‌کند، عضویت در کنوانسیون‌های مذکور با کدام منطق عقلانی و سیاسی قابل توجیه است! ملتی که در طی سه مرحله نبرد قهرمانانه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حمایت از محور مقاومت؛ تمامی سیاست‌های قدرت‌های سلطه‌گر را در منطقه به چالش و شکست کشانیده است و درس حماسه و مقاومت به دیگر کشورهای منطقه و جهان آموخته است؛ هرگز نباید تن به امضا معاهداتی بدهد که استقلال سیاسی، اقتصادی، امنیتی و قضائی کشور را مورد تهدید قرار دهد.