ديدار برخي هنرمندان با پترائوس سفير انگليس هم ناجي آنها نخواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، ابوالقاسم طالبي کارگردان در تازه‌ترين اظهارنظر خود و در واکنش به اقدام سياسي اخير خانه سينما در جمع‌آوري امضا، گفت: اردوکشي خياباني نتوانست آنها را به مقصدشان برساند و اردوکشي ليستي و امضايي هم جواب نخواهد داد.
وي که تمايلي به طرح مجدد انتقادات چند روز پيش خود در جمع دانشجويان نداشت، در پاسخ به اين سؤال و در واکنش به اقدام جديد خانه سينما در جمع آوري امضا، در گفت‌وگو با رجانيوز اظهار داشت: مردم ايران در طول تاريخ از آخوند انگليسي، هنرمند انگليسي و سياستمدار انگليسي ضربه خورده‌اند و خيانت‌هاي آنها در کام ملت به عنوان تلخ‌ترين خاطره است. لذا ديدار برخي هنرمندان با پترائوس سفير انگليس هم ناجي آنها نخواهد بود. مردم بيدارند، بهتراست بيش از اين خودتان را و صحنه هنر جامعه را مضحکه نکنيد.
اين کارگردان سينما و تلويزيون در پاسخ به اين سوال که آيا جمع آوري 300 امضاء از ميان بيش از سه هزار عضو خانه سينما، نشانگر همراهي بدنه صنف سينمايي با مديريت خانه سينما است، گفت: اردوکشي خياباني نتوانست آنها را به مقصدشان برساند و اردوکشي ليستي و امضايي هم جواب نخواهد داد؛ آنهم با تماس از طرف خانه سينما و اصرار و گدايي امضا و توبميري و من بميرم کردن‌ها و رودرواسي و قسم و آيه که نهاد خانه سينما در خطر است، جرج بوش دارد مي‌آيد که خانه سينما را مثل افغانستان کند، توروخدا امضا بدهيد، باواسطه و بي واسطه التماس کردن براي «خانه سينما» اما بعد «مديرعامل خانه سينما» را نيز الصاق کردن!
وي تاکيد کرد: بنابراين کاري از پيش نخواهيد برد مگر اين که صحنه هنر سينماي کشور را ملتهب کنيد اما شما نمي‌توانيد هنرمندان را در برابر هم قرار دهيد و دعواي حيدري نعمتي راه بيندازيد که يکي طرفدار من است، ديگري طرفدار اوست، اين دعواها خاله بازي است. جناب انگليس و بقيه بدانند ما همه در کنار هم هستيم.
وي در پايان تصريح کرد: آقاي عسگرپور از خودمان بوده، مي‌شناسيمش و مي‌دانيم داراي چه ظرفيتي است، لذا بيخود شلوغ نکنيد، معجزه‌اي اتفاق نمي‌افتد براي سفارت انگليس. بدنه سينماگران انگيزه‌هاي صنفي و غيرسياسي دارند و در دام اردوکشي سياسي شما نمي‌افتند.