به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان علیرضا جزء قاسمی اظهار کرد: همه ساله سنت خانه تکانی در ایام پایانی سال انجام پذیرفته و اعضای خانواده به ویژه بانوان به نظافت و شستشوی منازل خود میپردازند که مصرف آب خانگی در این ایام افزایش مییابد.
وی با اشاره به اینکه خانه تکانی سنتی است که برگرفته از تازگی و نو شدن است، افزود: با توجه به بحران آب و خشکسالیهای اخیر در کشور و استان، لازم است در این ایام و هنگام انجام امور خانه تکانی در مصرف آب صرفهجویی شود.
مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان تاکید کرد: بانوان علاوه بر صرفهجویی در مصرف آب کارهای خانه تکانی را به روزهای پایانی سال موکول نکنند تا به دلیل اوج مصرف آب قطعی و با افت فشار آب نداشته باشیم.
بیشتر بخوانید:
با این مواد شوینده طبیعی خانه تکانی کنید
جزء قاسمی با اشاره به برنامههای فرهنگی مختلف در راستای صرفه جویی و درست مصرف کردن آب در جامعه و گروههای مختلف افزود: امسال سنت نیکو و پسندیده خانه تکانی با برگزاری کمپین مدیریت مصرف آب با عنوان «در خانه تکانیهایمان مراقب آب باشیم» با مشارکت و همراهی بانوان زنجانی برگزار میشود.
جزء قاسمی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مصرف آب در ایام خانه تکانی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با هدف توزیع روزهای خانه تکانی و بهینه سازی مصرف از مشارکت سازمانهای مردم نهاد و بانوان در این زمینه استفاده کرده و از کمبود و یا افت فشار آب به این وسیله جلوگیری میکند.
وی از بانوان استان زنجان دعوت کرد تا همچون سالهای گذشته با همکاری و تعامل خود، شرکت آب و فاضلاب را در ارائه مستمر خدمات یاری کرده و امسال نیز در کمپین خانه تکانی حضور فعالی داشته باشند.
مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان تصریح کرد: این شرکت تلاش میکند تا با چنین اقداماتی توجه جامعه و افکار عمومی را به موضوع حیاتی آب جلب کرده و آنان را در مسیر حفظ و مدیریت مصرف آب سهیم سازد.
جزء قاسمی با اشاره به این نکته که مردم فهیم استان زنجان همواره تعامل خوب و سازندهای با شرکت آب و فاضلاب داشتهاند، گفت: همراهی مردم سرمایه بزرگی برای شرکت آبفا محسوب میشود که کاهش مصرف آب طی سالجاری شاهدی بر این مدعاست.
وی ادامه داد: با وجود فضای موجود، شرکت آب و فاضلاب استان زنجان میکوشد تا با برنامهریزیهای جدید نسبت به آگاه سازی بیشتر مردم و حساس کردن شهروندان در مورد پیامدهای مخرب مصرف بیرویه آب اقدام کند.