جانشین رییس ستاد انتخابات كشور تاكید كرد:قطارانتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر ریل قانون حركت می كند.

'حسنعلی نوری' در جمع اعضای ستاد خبری ایرنا با تاكید بر این كه 'مساله انتخابات مربوط به این دولت و دولت های بعدی نیست' خاطرنشان كرد: انتخابات سرمایه عظیم نظام محسوب می شود.

وی گفت: از این رو و به منظور برگزاری انتخاباتی پرشور و پرنشاط تلاش كرده ایم تا تعاملات خوبی را در مجموعه اجرا و نظارت بر انتخابات ایجاد كنیم.

جانشین رییس ستاد انتخابات كشور تاكید كرد: حضور پرشور مردم در انتخابات، پاسخ محكمی به تهدیدات و تحریم های دشمنان خواهد بود.

نوری ادامه داد: با وجود برخی تهدیدها و تحریم های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، ما همچنان با برگزاری انتخابات در 32 سال توانسته ایم نظام را از گزند تهدیدات دور نگه داریم و روز به روز شاهد افزایش قدرت ایران در عرصه های بین المللی باشیم.

وی گفت: با این روند و با تازه تر كردن فضای سیاسی كشور در هر سال به دوام و ثبات نظام افزوده می شود.

جانشین رییس ستاد انتخابات كشور اضافه كرد: انتخابات سرمایه ای عظیم برای نظام اسلامی و ملت ایران تلقی می شود و از این رو باید این امانت را حفظ كنیم و در دوره بعدی آن را به دیگران بسپاریم.

نوری با یادآوری این كه انتخابات یك كار جمعی است، افزود: انتخابات متعلق به همه ملت است.

جانشین رییس ستاد انتخابات كشور با تاكید بر آمادگی كامل این ستاد برای برگزاری انتخابات 12 اسفندماه سال جاری گفت كه هیات های اجرایی برای برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود 505 هزار نفر ساعت آموزش دیده اند و این آموزش ها در قالب 12 گروه سفر منطقه ای به استان های مختلف كشور بوده است.

نوری با تاكید بر اهمیت نقش و فعالیت رسانه ها در برگزاری انتخابات پرشور با مشاركت حداكثری افزود: رسانه ها ركن تاثیرگذاری هستند كه می توانند مسیر حركت را مشخص كنند.

وی افزود: هر چه ما بتوانیم به موقع اطلاع رسانی را انجام دهیم، فرصت را از معاندان و دشمنانی كه از خلا اطلاع رسانی سوء استفاده می كنند، می گیریم.

جانشین رییس ستاد انتخابات كشور با بیان این كه در این دوره از انتخابات بازنگری اساسی در فضای انتخابات انجام شده است، ‌یكی از این بازنگری ها را در ارتباط با رسانه ها دانست و اظهار داشت: ما نیازمند فضای ارتباطی با رسانه ها هستیم.


** دوره آموزشی وزارت كشور برای نامزدهای نهایی انتخابات

نوری در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این كه 261 نفر از نامزدهای انتخابات مجلس از بین 290 نماینده حاضر در مجلس هستند، گفت: این نمایندگان برآیندی از تفكرات سیاسی گروه های مختلف هستند كه وارد عرصه رقابت شده اند.

جانشین رییس ستاد انتخابات كشور در ادامه با اشاره به فتنه 88 خاطرنشان كرد: در آن مقطع زمانی، برخی از گروه هایی كه تاكید داشتند ما بر اساس قانون در انتخابات حضور پیدا خواهیم كرد، در میانه راه از حیطه قانونی خارج شدند و برخلاف قانون حركت كردند.

نوری با اشاره به اینكه برای داوطلبان نمایندگی نهمین دوره انتخابات مجلس بعد از تایید صلاحیت یك دوره آموزشی توسط وزارت كشور برگزار خواهد شد گفت: داوطلبانی كه در این دوره تایید صلاحیت می شوند یكسری مسوولیت های قانونی را به آنها آموزش خواهیم داد.


** مبنای تصمیمات هیات های اجرایی، گزارش های مراجع چهارگانه بود

جانشین رییس ستاد انتخابات كشور در پاسخ به سووالی مبنی بر اینكه چرا برخی از رد صلاحیت ها توسط هیات های اجرایی صورت گرفته است، پاسخ داد: در برخی از دوره ها هیات های اجرایی از اختیارات خود استفاده نكردند اما این دلیل نمی شود كه در این دوره خود را محروم كنند لذا مبنای تصمیمات هیات های اجرایی برای تایید و یا رد صلاحیت ها، گزارش های مراجع چهارگانه ( سازمان ثبت احوال، سوء پیشینه نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و دادستانی كل كشور) بود.

نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 12اسفندماه سال جاری در سراسر كشور برگزار می شود.