به گزارش مشرق، وزیر راه و شهرسازی در ادامه بازدیدهای خود بعدازظهر امروز به فرودگاه مهرآباد و پایانههای شماره یک و دو این فرودگاه رفت و از نزدیک با مسافران به گپ و گفت پرداخت.
در این بازدید به دلیل بروز مشکل نقص فنی در یکی از پروازها و سرگردانی مسافران، مسافران فرودگاه از نحوه خدماترسانی آن ایرلاین گلایه کردند که وزیر راه و شهرسازی به سوالات آنان پاسخ داد.
بنابر این گزارش در حاشیه این مراسم رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جمع خبرنگاران بیان کرد که نباید قیمت بلیتها از سقف تعیینشده بالاتر بود.
بیشتر بخوانید:
علی عابدزاده با بیان اینکه هر شرکتی سقف و کف قیمتی خود را در سایت انجمن درج کرده است، بیان کرد: اگر شرکتی گرانتر از نرخهای تعیینشده بلیتهای پرواز را به فروش برساند، ما متخلفان را به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی میکنیم و مردم هم میتوانند، به ما مراجعه کنند.
رئیس سازمان هواپیمایی ادامه داد: تاکنون چند شرکت جریمه شده اند و پول مردم هم پس گرفته شده است.
وی افزود: هزینه هر ساعت پرواز ۴۵۰ هزار تومان به طور متوسط است که ایرلاینها در ایام غیرپیک تا حدود ۱۵۰ هزار تومان را اعمال میکنند اما بالاخره در روزهای پیک هم قیمتهای سقف اعمال میشود.
عابدزاده تأکید کرد: سازمان تعزیرات حکومتی به صورت آنلاین نرخ بلیتها را چک میکند و در صورت تخلف به موضوع ورود، خواهد کرد.
رئیس سازمان هواپیمایی اظهار داشت: قیمت بلیتها شناور است و زمانی که تقاضا کم است، قیمتها کاهش مییابد.
وی اظهار داشت: در چند روز اخیر دو شرکت هواپیمایی ماهان و ایرتور به دلیل گرانفروشی جریمه شدهاند که سازمان تعزیرات تشخیص داده که گرانفروشی کردهاند.
عابدزاده تأکید کرد: ایرلاینها در مسیر مشهد حق چارتری کردن و فروش چارتری ندارند و اگر هم فروش چارتری بود، باید در چارچوب نرخهای تعیینشده باشد.
بنا بر این گزارش در حاشیه این بازدید مسافران درباره نحوه قیمتگذاری بلیت نیز از وزیر راه و شهرسازی گلایه کردند.