به گزارش مشرق، رضا الفتنسب با اشاره به تأثیر حذف قیمت از آگهیهای اینترنتی خودرو و مسکن اظهار کرد: علیرغم آنکه برخیها مدعیاند حذف قیمت از آگهیهای اینترنتی فروش خودرو، باعث کاهش قیمت در بازار شده ولی بررسیهای ما نتایج دیگری را نشان میدهد و بر اساس آمارهای ما، بعد از حذف قیمتها تا یک روز پیش از بازگشت قیمت به آگهیهای اینترنتی، شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار بودیم.
بیشتر بخوانید:
شرط بازگشت «قیمت» به آگهیهای اینترنتی فروش خودرو
سخنگوی اتحادیه کسبوکارهای اینترنتی در ادامه با تاکید بر همکاری این اتحادیه با دستگاههای مسئول برای شناسایی دلالان گفت: با توجه به هماهنگیهای انجام شده مقرر شده است پلتفورمهای آگهیهای اینترنتی، با شناسایی دلالان و افرادی که سعی در قیمتسازی کاذب دارند، لیست سیاهی از این افراد را تشکیل دهند و کسانیکه در این لیست قرار دارند، مجوز ثبت آگهی فروش نداشته باشند.
وی اضافه کرد: ما در نظر داریم تا آگهیهای فروش خودرو و ملک را بر اساس آیپی و شماره موبایل و همچنین پس از احراز اصالت مالکان خودرو و ملک انجام دهیم ولی متأسفانه مشکلاتی در این زمینه پیشِروی ما قرار دارد.
الفت نسب افزود: یکی از مسائلی که پیشِروی ما قرار دارد، موضوع پرداخت ۳۰۰ تومان از سوی پلتفورمها به ازای هر درخواست تعیین اصالت آگهیدهندگان است که با توجه به بار مالی آن، هزینهبر بودن این روش، مشکل زا خواهد بود.
سخنگوی اتحادیه کسبوکارهای اینترنتی با تاکید بر اینکه روش مذکور، یکی از بهترین روشها برای جلوگیری از ورود دلالان به بازار آگهیهای اینترنتی است گفت: با بکارگیری این شیوه، به راحتی میتوان دلالان را از بازار آگهیهای اینترنتی حذف کرد ولی پرداخت مبلغ مذکور میتواند یک مانع، پیشِروی این شیوه باشد و اجرایی شدن آن را با مشکل مواجه کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار آگهی خودرو در سه پلتفورم دیوار، شیپور و باما ثبت میشود و هزینه ۳۰۰ تومان برای احراز اصالت هر آگهی فروش، میتواند هزینه زیادی را به این پلتفورمها وارد کند.