به گزارش مشرق، فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتوگویی درباره برخی ادعاها مبنی بر اینکه خودروسازان داخلی بیشتر تمایل دارند با فرانسویها همکاری کنند تا شرکتهای کرهای و ژاپنی، گفت: اگرچه ما پیش از این نیز با ژاپن و کره همکاری هایی داشتیم اما اصرار به همکاری با فرانسویها به آفتی تبدیل شده است، در واقع تک source(منبع) شدن برای صنعت آسیبزا است.
بیشتر بخوانید:
جدول/ پژو "۴۰۵" ۸۰ میلیون شد
نظر سازمان بازرسی درباره قیمتگذاری خودرو
جدول/ ثبات قیمت ها در بازار خودروهای داخلی
وی افزود: خودروسازان داخلی باید سبد گستردهای برای همکاری داشته باشند و سهم داخلیسازی شرکتهای خودروسازی خارجی را گسترش دهند. در صورت تحقق این مهم مشکلات و موانع صنعت خودروسازی از بین میرود.
معاون امور صنایع وزارت «صمت» اظهار کرد: خودروسازان خارجی نمیتواند از تولید برخی خودروها در ایران جلوگیری کنند چرا که ایران در تولید این خودروها ریشه پیدا کرده و سازنده شده است.
مقیمی در گفتوگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه پژو و رنو چندین بار در ایران حاضر شدند اما پس از بروز هر تنش از ایران خارج شدند، خاطرنشان کرد: اقداماتی در حال انجام است تا همکاری با شرکتهای خارجی گسترش پیدا کند.
وی درباره دستور جهانگیری معاون اول رییس جمهور مبنی بر لزوم تدوین و ابلاغ دستورالعمل قیمت گذاری خودرو، گفت: کمیته خودرو اقدام خاص و ویژهی جدید در این زمینه انجام نمیدهد و به دنبال بازنگری در سیاستها است تا در صورت نیاز اصلاحات انجام شود.
معاون امور صنایع وزارت «صمت» ادامه داد: اگرچه سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده در این راستا پیشنهاداتی مطرح کرده است و از آن جایی که دستگاههای نظارتی نیز در کمیته خودرو حضور دارند تلاش میشود زمینه اجرای پیشنهادات فراهم شود اما در کمیته حضور بیشتر به دنبال تدوین سیاستها و برنامهریزیهایی برای خروج صنعت خودرو از بحران هستیم؛ در صورتی که تولید افزایش پیدا کند تمام پارامترهای مورد نظر محقق میشود و آرامش خیال مردم فراهم شده و تقاضای کاذب نیز در بازار از بین میرود.