کد خبر 981869
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵

رئیس پلیس راهور ناجا درشرایطی که به الکترونیکی شدن خدمات راهور تأکید میکرد، گفت: بخش زیادی از بانکها در پرداخت سریع وصولیها تعلل میکنند که بعضا این تأخیرها به بیش از ۱۶۰ ساعت رسیده است.

به گزارش مشرق، سردار هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ مرکز تعویض پلاک در کشور وجود دارد که در چهار ماهه اخیر بیش از یک میلیون نقل و انتقال در کشور اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید:

برخورد پلیس با رانندگان پرخطر کاروان‌های عروسی

وی افزود: به عنوان مثال مرکز تعویض پلاک میثم در ایام پیک کاری شان روزانه هزار و ۸۰۰ تا دو هزار مراجعه کننده دارند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به مدت زمان تقریبی انجام شدن کار یک فرد در مرکز تعویض پلاک تصریح کرد: به عنوان مثال در پرس و جویی که در مرکز تعویض پلاک میثم با مراجعان داشتم، بیش از ۹۵ درصد مردم از روند خدمات راضی بودند و در زمان بندی بین ۵۰ تا ۶۰ دقیقه ای، خدماتشان را دریافت کردند.

هادیان فرد اظهار داشت: بنا داریم تا حد امکان فرآیندهای خدمات به مردم را کوتاه تر و آسان تر کنیم و به زودی طرح های جدیدی را برای نقل و انتقال به مردم ارائه خواهیم داد و برابر خواسته قانون سعی خواهد شد بیشتر خدمات ما به صورت الکترونیکی به مردم ارائه شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اشکال در خصوص پرداختی ها از طریق اپ ها (app) گفت: در حال حاضر پرداختی های جرایم از چهار بانک به ۳۲ بانک تسری داده شده و همچنین به app ها و ussd ها هم مجوز داده شده که جرایم را دریافت کنند.

هادیان فر ادامه داد: بخش زیادی از بانک ها در پرداخت سریع وصولی ها تعلل می کنند به طوری که بعضاً این تأخیر ها به بیش از ۵۰، ۸۰ و ۱۶۰ ساعت رسیده است.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: در این خصوص به تمامی بانک ها و برخی app ها و ussd ها اعلام کردیم در صورت تأخیر واریزی جرایم به خزانه از طریق رسانه و جراید به مردم اطلاع رسانی خواهد شد که این بانک ها دیگر مجاز به دریافت وصولی جرایم از مردم نیستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها ۸ تا ۱۰ بانک خوش حساب داریم که به موقع جرایم را به حساب خزانه واریز می کنند که این بانک ها را به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

منبع: مهر