بیشتر بخوانید:
انسیه شاه حسینی: «هنر و تجربه» لیاقت ندارد که مستند بانو را پخش کند
ابراز ارادت دوباره سینمای ایران به خاندان پهلوی
در حالی که این گروه شش ماه پس از اعلام مأموریت حجتالله ایوبی ریاست وقت سازمان سینمایی در سال ۹۲ به شورای سیاستگذاری جهت پاسخی اصولی و منطقی برای مطالبات سینماگران نوگرا و جوان با چهار سالن سینما در تهران (آزادی، کوروش، خانه هنرمندان و موزه سینما) و یک سالن در پردیس سینمایی هویزه مشهد، آغاز به کار کرد، حالا در اقدامی عجیب نقض غرض کرده است، چه اینکه طبق شرایط مندرج در سایت این گروه برای متقاضیان اکران آثار و فیلمهای مستند، سینمایی و تجربی آمده است: «گروه سینماهای «هنر و تجربه» تلاشی برای نمایش آن دسته از فیلمهای باارزشی در میان فیلمهای غیرتجاری است که اکرانشان میتواند جایگاه شایسته و درخور سازندگان آنها را در جامعه سینمایی روشن کند و به ارتقای دانش سینمایی تماشاگران و ارتقای کیفیت هنری سینمای ایران کمک کند.»
واقعیت این است که تدبیر و راهاندازی حرکتی مانند ایجاد گروه سینمای هنر و تجربه، اگر چه دارای ایرادات و اشکالات شکلی و محتوایی قابل توجهی است، اما نفس شروع یک چنین حرکتی، اقدامی نویدبخش برای فیلمسازان کم نام و نشان کشور به حساب میآمد که میخواستند قدم در راهی بگذارند که نتیجهاش پرورش فیلمسازان جوان و باانگیزهای باشد که در آینده نه چندان دور ایفاکننده نقش پیشرانهای سینمای کشورمان باشند. معالاسف، گروه هنر و تجربه با این اقدام خامدستانه و البته عجولانهاش چنین راهی را مسدود کرده است.