به گزارش مشرق، شرکتهای فعال در خدمات ارزش افزوده با توجه به هجمههای مکرر ماههای اخیر به این صنعت، با ارسال نامهای به سران قوا ضمن ارائه گزارشی از اهم فعالیتهای این حوزه و دستاوردهای آن، خواستار بررسی و رفع مشکلات ایجاد شده برای بیش از ۷۰۰ شرکت IT ایرانی فعال در این حوزه شدند.
بیشتر بخوانید:
فساد در وزارت ارتباطات؛ عجولانه تکذیب نکنید!
گاف مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات +عکس
هشدار نمایندگان مجلس به آذری جهرمی
بر اساس گزارش ارائه شده توسط بیش از ۷۵ شرکت خدمات ارزش افزوده؛ تامین درآمد حاصل از ارائه خدمات ارزش افزوده از سال ۹۰ تاکنون بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده که سهم اپراتورها از این درآمد به حدود ۴ هزار میلیارد تومان و سهم دولت با در نظر گرفتن درآمدهای غیرمستقیم شرکتها، بیش از ۴ هزار میلیارد تومان بوده است.
پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان توسط شرکتها بابت نظارت محتوایی خدمات به سازمان تبلیغات اسلامی، اختصاص بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان توسط شرکتهای تولید کننده محتوا به منظور تولید برنامههای تلویزیونی پربیننده و فاخر تنها در سال ۹۷، کمک به تیمهای پرطرفدار فوتبال از طریق خدمات ارزش افزوده، کمک بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی توسط ایرانسل و همراه اول به ورزش کشور، استفاده از پرداخت اپراتوری برای تامین مالی جمعی برای توسعه خدمات عامالمنفعه و مسئولیت اجتماعی که تنها در سال ۹۷ بیش از ۱۰ میلیارد تومان کمک مردمی را از مشارکت با کمیته امداد امام خمینی، مشارکت در ترویج فرهنگ اهدای عضو با همکاری انجمن اهدای عضو ایرانیان، کمک به بازسازی و نوسازی مدارس و مشارکت در بازسازی عتبات عالیات جمعآوری کرده است، کمک به توسعه حداقل ۴۰ پلتفرم ملی تولید، مدیریت و ارائه خدمات دیجیتال موبایل از جمله دستاوردهای صنعت خدمات ارزش افزوده است که گزارش مذکور به آنها اشاره داشته است.
در ادامه این گزارش بیکاری حداقل ۳۰ هزار نفر شاغل مستقیم و غیرمستقیم این صنعت، کاهش ۳۰ درصدی درآمد فعالان تبلیغات آنلاین، رکود در صنعت تولید محتوا، تولید اپلیکیشن و توسعه پلتفرمهای توزیع و ارائه محتوا، رکود در صنعت تبلیغات دیجیتال به دلیل وابستگی بخش اعظم درآمد به این صنعت و افزایش یکهتازی روشهای کلاهبرداری نظیر فیشینگ و کسب و کارهای نامشروع و سایتهای شرطبندی از جمله پیامدهای آسیب به صنعت خدمات ارزش افزوده برشمرده شده است.
این گزارش میافزاید از نظر شاخص رضایت مشتری، این صنعت با کاهش تعداد شکایتهای ورودی به میزان یک دهم در دو سال اخیر و افزایش ۱۰ درصدی شاخص رضایت مشترکین در یکسال و برابری با استانداردهای جهانی صنعت، همراه بوده است.
در پایان این گزارش پیشنهاد شده بجای اعمال فشار غیرحرفهای به این صنعت بر شاخصهای واقعی تکیه شود و بر استفاده بهینه از توانمندیهای موجود کشور در این بخش برای دستیابی به اهداف کلان در توسعه کارآفرینی در کشور، توسعه خدمات پرداخت، توسعه صادرات خدمات محتوای ایرانی-اسلامی و ... تاکید شود.