-
عقبگرد اساسی فیلمنت با «قهوه پدری»/ آیا باید مهران مدیری را در سریالسازی تمام شده بدانیم؟
به نظر میرسد مدیری دیگر مانند گذشته شور و اشتیاقی برای ساخت آثار مخاطبپسند ندارد.
-
« قهوه پدری»، آغاز دوران سقوط مهران مدیری
با داستانی که میان ورشکستگی اقتصادی، بیثباتی اجتماعی و تلاش برای نجات یک خانواده در حال فروپاشی میگذرد، «قهوه پدری» در مرز باریکی بین طنز و تراژدی گام برمیدارد.
-
مرز شوخی در جوکر تا کجاست؟
در جامعهای که در آن مشکلات مربوط به اضافه وزن و چاقی رو به افزایش است، چنین شوخیهایی میتوانند به تقویت حساسیتهای فرهنگی و اجتماعی در خصوص بدن و ظاهر فیزیکی افراد منجر شوند.
-
مقصر دستمزد نجومی سلبریتیها، پلتفرمها هستند؟
سحر دولتشاهی، مهرداد صدیقیان، پوریا رحیمیسام، مهدی حسینینیا، سمیرا حسنپور، ترلان پروانه و مهران مدیری. این افراد که برخی از آنها، همکاریهایشان تنها به یک پلتفرم محدود میشود.
-
سریال جان سخت؛ لاتبازی در کویر/ آیا سریال جدید فیلمنت به سرنوشت گردنزنی دچار میشود؟
بخش خشن سریال «جان سخت» مورد اعتراض کابران فضای مجازی قرار گرفت و از آن بوی نومیدی به مشام میرسد.
-
مشرق گزارش میدهد/
حضور اراذل شیک و امروزی در سریال "جان سخت" / انگلها و اراذل چگونه در عرصه آثار نمایشی حکمرانی میکنند؟
کاراکترهای سریال"جان سخت" شبیه الگوهای "داریوش"، "پوست شیر" و "یاغی" نیستند و از حیث شمایل، کاملا امروزی شدهاند اما در توسعه خشونت اجتماعی دستکمی از نمونههای قبلی ندارند.
-
بررسی ضعیفترین سریال شبکه نمایش خانگی در سال ۱۴۰۳/ آیا صدمه به جایگاه پلیس یکی از اهداف خاص فیلمنت است؟
سریال تصویری از پلیس ارائه میدهد که بیش از آنکه به دنبال حل پرونده باشد، درگیر روابط عاطفی و عاشقانه خود در گذشته است.
-
مشرق گزارش میدهد؛
«قهوه پدری» با طعم آب زیپو! / دور باطل مهران مدیری در تکرار و کلیشه
«قهوه پدری» یک افول محض برای کسی است که به نوعی پدرخواندهی برنامهسازی طنز در ایران محسوب می شود.
-
چرا شوء استقلال مدیرعامل فیلیمو باورپذیر نیست؟
کاربران فضای مجازی، در زیر پستهای مرتبط با فیلیمو و آپارات، مطالبی را منتشر میکنند که چالش همکاری با فیلترینگ را دامن میزند. این ادعاها تا چه حد میتواند قابل باور باشد؟
-
روایت یک سقوط از «قهوه تلخ» تا «قهوه پدری»/چرا مهران مدیری به عنصری برای بدتر شدن حال مخاطبانش تبدیل شد
«قهوه پدری» شاید یکی از بدترین آثار مهران مدیری باشد؛ نه به این دلیل که او توانایی ساخت آثار ماندگار را ندارد، بلکه به این دلیل که دیگر نمیخواهد یا نمیتواند مسیرش را تغییر دهد.
-
نگاهی به سریال «غربت» :
طغیان اوباش در سینمای ایران و عقبگرد به سینمای جاهلی
هیچگاه جاهلان و اراذل و اوباش، که عمدتا ناجوانمرد، هیز و هرزه، عیاش، مفتخور و تلکهبگیر، خلافکار و منفورند، یک طبقه یا قشر اصلی در جامعهی ایرانی نبوده، اما امروز صحنهگردان نمایش خانگی شده است.
-
تعداد سوتیهای گردنزنی، کمر شبکه نمایش خانگی را شکست؟
باران را در حال گیتار زدن میبینیم. بهتر بود تا کارگردان پیش از اینکه گیتار را به دست او بدهد، سه روز وقت میگذاشت و نحوه درست آکورد زدن و حتی درست گیتار دست گرفتن را به او یاد میداد.
-
مدیر فیلیمو چگونه از تصمیمات ساترا برای تبلیغات بهرهمیبرد؟
مدیر فیلیمو فرصت را مغتنم میشمارد و برای اینکه مردم را به دیدن قسمت اول تشویق کند، نامه ساترا را همراه با ادبیاتی که دوست دارد، توئیت میکند.
-
نعل وارونه سکوی فیلمیمو!
لازم است همه دلسوزان مادهواحده پیشنهادی از سوی ساترا که برای کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارسال شده است را تا مرحله ابلاغ و اجرا پیگیری کنند.
-
افسارگسیختگی خشونت در شبکه نمایش خانگی
امروز چاقو چاقو کردنِ تازه عروس و داماد در «گردنزنی»، زنده زنده در آتش سوزاندن سریال «داریوش» و مثله کردن یک برادر توسط خواهر در سریال «بازنده» تنها مصادیقی از خشونت است.
-
در شبکه نمایش خانگی چه می گذرد؟
تبلیغات ضد ایرانی و رپرتاژ برای میت ترکیه در فیلیمو و فیلمنت/ پخش سریالی که ترکیه ایران را به حمله نظامی تهدید میکند
در این سریال ترکی( پخش از فیلیمو و فیلمنت) ضمن نمایش ورود نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه به کشورمان برای نجات یک جاسوس، شاهد تهدید کشورمان به حمله نظامی از طرف ترکیه نیز هستیم.
-
مهمترین جوایز جشن حافظ به فیلمنت تقدیم شد
جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ منظمتر از گذشته و در یک مکان بهتر برگزار شد؛ اما هنوز به انتخاب نامزدها، جوایز اهدا شده و طولانی شدنِ مراسم، انتقاد وارد است.
-
نگاهی به سریال نمایش خانگی «گردنزنی» :
«گردن زنی»؛ ترکیب ترحمآور «عشق» ترکیهای با «پلیس» هالیوودی! +عکس
این درهمآمیزی، به علت فقدان خلاقیت هنری و اصالت، ملغمهای از کار در می آید که نه پلیسی است، نه درام، نه عشقی؛ نه ایرانی است، نه ترکیهای، نه آمریکایی، بلکه ناکجاآبادی!
-
قاضی زاده هاشمی: نمایش خانگی قانون ندارد
قاضیزاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی گفت: دلیل اتفاقات امروز نمایش خانگی فقدان قانون برای ساترا است.همیشه به صداوسیما تأکید کردیم که ساترا را قانونمند کنید.
-
گند جرم و جنایت در شبکهنمایش خانگی را درآورید
نمایش مداوم قتلهای سریالی، مصرف مواد مخدر و اغراق در مشکلات خانوادگی، نه تنها واقعیت را نمایش نمیدهد، بلکه عادیسازی این مسائل خطرناک است.
-
آسیب شناسی اجتماعی «افعی تهران» و «در انتهای شب» / چرا سریالهای پلتفرم گلرنگ طلاق را عادیسازی میکنند؟
گلرنگ که بهواسطه فعالیتهای اقتصادی پس از انقلاب اسلامی به جایگاه معتبری دست پیدا کرده آیا این دو محتوا را به صورت پیوسته برای تغییر سبک زندگی در ایران طراحی و تولید کرده است؟
-
چرا «قهوه پدری» باب طبع صاحب سلیقهها نیست؟
سرآمد شکستخوردگان، جواد رضویان است که تلاش او برای خلق یک کاراکتر بامزه جواب نداده و تبدیل به نقطه ضعف سریال شده. ژاله صامتی در لحظات زیادی یادآور «زیرخاکی» است.
-
بررسی سلبریتیهای شکست خورده در نمایش خانگی /چرا گردنزنی با لشگرگشی هم موفق نشد؟
تقریبا هیچکدام از بازیگران سریال عملکرد چشمگیری نداشتهاند و گروه بازیگران پایینتر از انتظارات ظاهر شدهاند.
-
چرا دو سریال گردن زنی و قهوه پدری شکست خوردند؟
صاحبان پلتفرمها، فیلمسازان و سریالسازان و نهادهای ذیربط بایستی به این نکته توجه داشته باشند؛ افراط در نمایش خشونت و محتوای خشن میتواند تعادل فرهنگی جامعه را به هم بزند.
-
نگرانی هایی درباره پیشروی غیر اخلاقی جوکریسم
بسیاری از خانوادهها برنامههای خانگی را بهعنوان محتوای مناسب برای دورهمیهای خانوادگی میبینند، مشاهده شوخیهای بیپرده و رفتارهای ناپسند باعث بروز نگرانیها و ناامیدیهای زیادی شده است.
-
غیرتستیزی و مردانه زدایی در سریال پلتفرم گلرنگ
یکی از سکانسهای سادیستی سریال «داریوش» در جهت غیرتستیزی و مردانه زدایی است.
-
پایان ماه عسل فیلمنت با خروج گلرنگ!؟
فعلا در سرگرمیسازی خلع سلاح است و طبعا با رئالیتیشوی «سرگیجه» که محصول مشترک با فیلیمو است، نمیتوان اتفاقی خاص رقم زد. این هم یکی دیگر از نشانههای روشن خراب بودن اوضاع فیلمنت.
-
بررسی عملکرد بنجلسازان در یک پلتفرم /مدیران فیلمنت چگونه سرمایه گلرنگ را به باد میدهند؟
روزنامه همشهری درباره سریال «داریوش» مینویسد، سریال داریوش مجموعهای بنجل است. عبارتی که میتوان درباره اغلب تولیدات فیلمنت بکار برد.
-
حمله جوکر فیلیمو به زیرساختهای اخلاقی جامعه
تا اقدام بازدارنده درخوری صورت نپذیرد ضریب هنجارشکنی برنامههای «فیلیمو» ادامه خواهد داشت.
-
مشرق گزارش میدهد/
نگاهی به سریال نمایش خانگی «بازنده» / افول پلیسیسازی ایرانی: از «مزد ترس» به «بازنده»
بزرگترین ضعف «بازنده»، فضا و حال و هوای به شدت غیرایرانی، بیهویت و ناکجاآبادی آن است.