به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بعد ازشیوع ویروس کرونا به منظور حمایت از اقشار مردم، تعویق پرداخت اقساط وام های قرض الحسنه از سوی بانک مرکزی در دستور کار بانک ها قرار گرفت و در همین راستا ضمن راه اندازی سامانه ثبت شکایت احتمالی وام های قرض الحسنه ، سیستم اتوماتیک برداشت اقساط بانک ها اصلاح شد.
بیشتر بخوانید:
کسانی که سهوا گزینه «اهدا یارانه» را انتخاب کردند چه کنند؟
در پی فعالیت سامانه مورد اشاره طی ۱۰ روز گذشته مجموعاً تعداد ۳۵ هزار و ۴۹۴ فقره شکایت مشتریان در ارتباط با برداشت اقساط تسهیلات قرضالحسنه توسط بانکها و موسسات اعتباری در سامانه ثبت شده است. در برخی از بانکها و موسسات اعتباری، مبالغ برداشت شده به مشتریان عودت شده که بانک مرکزی به منظور راستی آزمایی انجام عودت اقساط طی تماس تلفنی با برخی از مشتریان این موضوع مورد تایید قرار گرفته است.
بانک مرکزی همچنین بانکها را مکلف کرد سامانههای برداشت اتوماتیک اقساط وامهای قرض الحسنه را در دو ماه فروردین و اردیبهشت اصلاح کنند تا به مانند اسفندماه از حساب مشتریان قسطی برداشت نشود.
براساس اطلاعات دریافتی از اداره اعتبارات و اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی، تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۸ تعداد ۹ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۱۸۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه جمعاً به مبلغ 1.153هزار میلیارد ریال توسط بانک ها و موسسات اعتباری پرداخت شده است.