کد خبر 1078479
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
پلیس 110

معاون عملیات فرماندهی پلیس تهران از برقراری ۳۳ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ خبر داد و گفت: در هر هفت ثانیه، یک عملیات فوریتی انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، سردار پرویز یعقوبی معاون عملیات فرماندهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ پل ارتباطی میان شهروندان و پلیس است، اظهار داشت: مهمترین فلسفه تشکیل پلیس ۱۱۰ تحقق شعار پلیس پاسخگو، مردم مداری و جامعه محوری است. 

بیشتر بخوانید:

زمان طلایی شکایت از مجرمان مجازی

وی گفت: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ با هدف ایجاد ارتباط آسان ، سریع و مطمئن و در راستای کمک رسانی و ارائه خدمات انتظامی، ترافیکی، امنیتی و ... طراحی و راه اندازی شد و در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین سایت امدادرسانی کشور با ۱۰۰ خط فعال است.

سردار یعقوبی به تعداد تماسها اشاره و بیان داشت: به‌طور متوسط روزانه در حدود ۳۳۰۰۰ تماس به این مرکز واصل می شود که از این تعداد به میزان ۵۰ درصد عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: به بیان دقیق‌تر در هر ۳ ثانیه یک تماس فوریتی به این مرکز واصل و در هر ۷ ثانیه یک عملیات فوریتی پلیسی توسط پلیس ۱۱۰ فرماندهی انتظامی تهران بزرگ صورت گرفته است. ضمناً تماس های مشاوره و راهنمایی (۲۰%) و تماسهای غیر قابل رسیدگی (۳۰%) بوده است.

سردار یعقوبی تصریح کرد: در ۲ ماهه نخست سال ۴۲% از کل تماس‌ها ثبت عملیاتی شده و به واحدهای عمل کننده ۱۱۰ ابلاغ شد. 

وی افزود: الباقی تماس‌ها نیز در قالب تماس‌های مشاوره و راهنمایی، پرسیدن طرح زوج و فرد و ترافیک، تماس‌های غیر فوریتی نظیر اختلاف خانوادگی، عدم پرداخت نفقه و اخبار غیرقابل رسیدگی نظیر مزاحمت ، تک زنگ خوری بوده است. 

معاون عملیات فرماندهی پلیس تهران گفت:با  توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تردد و مسافرت در سطح شهر کل تماسهای واصله با مرکز ۱۱۰ در بازه زمانی فوق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  ۱۷% و تعداد تماسهای ثبت عملیاتی ۲۸%کاهش داشته است.

این مقام انتظامی تشریح کرد: بیشترین میزان تماس واصل شده به این مرکز در حوزه جرایم عمومی (۲۷%)، جرایم و تخلفات راهور (۱۹%) ، نزاع و درگیری (۱۷%)، سرقت (۱۵%) ، تهدید و اکراه (۳%) ، مواد مخدر ( ۲%) و مابقی جرایم (۱۷%) بوده است.

  وی ادامه داد: در راستای ارزیابی واحدهای عمل کننده پلیس ۱۱۰ و نحوه برخورد و رسیدگی به نیاز شهروندان براساس ۴۴۰۷۹  مورد تماس کنترلی صورت گرفته در بازه زمانی مذکور از طریق واحد بازخوردگیری مرکز۱۱۰ درخصوص اخبار به ویژه جرائم مهمه نظیرنزاع و درگیری، سرقت و ... ۹۰ درصد رضایتمندی و ۱۰  درصد نارضایتی  احصاء شده است.

این مقام ارشد پلیس تهران بیان داشت:در دو ماهه نخست سال تعداد ۷۱۶۲۰ تماس در خصوص مزاحمت های سد معبر (پارک در مقابل پل پارکینگ ، پارک در پیاده رو ، پارک دوبله در خیابان اصلی) ، به صدا در آمدن آژیر خودرو ، باز بودن درب خودرو ، پایین بودن شیشه و ... با این مرکز برقرار شد. همچنین با اطلاعات شهروندان دردوماهه گذشته  ۹۳۱ دستگاه خودرو و ۹۳ دستگاه موتورسیکلت کشف شد.

سردار یعقوبی خاطر نشان کرد: در دوماهه اول سال تعداد ۲۱۳۶  پیامک از طریق شهروندان به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰( مخصوص افرادی که مشکل تکلم داشته، کم شنوا، افرادی که در شرایطی قرار دارند که قادر به صحبت نیستند) واصل شد که ۷۰۲ پیام منجر به ماموریت پلیس شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    3 0
    امیدوارم منتشر شه سردار،،نوروز امسال،و،در اوج کرونا و قرنطینه و موندن در منزل،،حدود دو هفته همسایه طبقه بالای ما،،چون والدین نبودن..دوستان و....جمع کرده بود خونه،،وقیامتی برپا،،و آسایشی برما نگزاشته بودن،،چهار بار با 110 تماس گرفتم..بیاید فقط ی تذکر بدید،،احتمال خیلی زیاد،،ساکت میشن،،،هیچ رسیدگیی نشد..و ی جوراییم تماسای آخرم، تمنا میکردم!اینم بگم شرایط تذکر توسط خودم،وجود نداشت،،به دلیل تماسم با موبایل،مستتد هم دارم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس