یمنی.jpg

رزمندگان عملیاتی را در استان صعده آغاز کرده اند و با پاکسازی مناطق اشغالی در تلاش هستند خود را به مرزهای مشترک با عربستان و شهر نجران برسانند تا ریاض مجبور شود در مسیر لغو محاصره یمن گام بردارد.

به گزارش مشرق، سرعت عملیات نیروهای یمنی در محورهای غربی و جنوبی استان مارب (مهم ترین پایگاه ریاض در مرکز یمن) تا حدود زیادی کاهش یافته است اما رزمندگان دور جدیدی از حملات را در شمال شرق استان صعده علیه عناصر ائتلاف سعودی آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات رزمندگان یمنی در استان صعده (مهم ترین پایگاه جنبش انصارالله) هم مرز با شمال غرب استان الجوف و نزدیکی مرزهای مشترک عربستان (استان نجران) از محور مهم و حساس «وادی حبره» شروع شده است.

یک منبع میدانی که تحولات را در استان صعده از نزدیک دنبال می کند به جزئیات این عملیات اشاره کرد و گفت: نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین و نفس گیر موفق شدند رشته کوه های «المطابق» را به طور کامل از اشغال خارج و به کنترل دربیاورند.
 

 چرا سعودی‌ها از نزدیک شدن رزمندگان به شهر راهبردی «نجران» در هراس هستند؟ + نقشه میدانی و عکس

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان در تلاش هستند مواضع را در مناطق تازه آزاد شده تثبیت کنند، افزود: رشته کوه های «المطابق» بر پایگاه مهم «طیبه الاسم» اشراف کامل دارند و همین مسئله اهمیت این ارتفاعات را چند برابر کرده است.

وی از هلاکت و زخمی شدن شماری از عناصر ائتلاف سعودی در جریان درگیری ها و پاکسازی این رشته کوه ها خبر داد و گفت: نیروهای یمنی از سمت این ارتفاعات که بر مناطق حومه اشراف کامل دارند تعدادی از خودروهای نظامی ائتلاف را هدف قرار دادند.

به گفته این منبع میدانی، مزدوران سعودی پس از این که توسط رزمندگان هدف قرار گرفته شدند از خودروهای نظامی خارج و به سمت مناطق اطراف متواری شدند؛ تعدادی از خودروهای ائتلاف در جریان این حمله منهدم شدند.
 

 چرا سعودی‌ها از نزدیک شدن رزمندگان به شهر راهبردی «نجران» در هراس هستند؟ + نقشه میدانی و عکس

براساس اطلاعات به دست آمده، مقصد بعدی نیروهای یمنی پس از تثبیت مواضع در رشته کوه های «المطابق»، کوه و پایگاه نظامی «طیبه الاسم» است که از محور شرقی به منطقه راهبردی «الیتمه» و جاده راهبردی «البقع - الحزم» متصل می شود.

به گزارش مشرق، این منطقه (طیبه الاسم) از محور شمالی هم به مرزهای مشترک با عربستان (گذرگاه مرزی الخضراء استان نجران) وصل می شود؛ در حال حاضر رزمندگان یمنی حدود ۳۵ کیلومتر با مرزهای عربستان فاصله دارند.

پاکسازی مناطق شمال شرقی استان صعده از جمله «البقع، طیبه الاسم، کوه انمار، کوه سلعه و ...» اهمیت بسیار زیادی دارد و ضربه سختی به ائتلاف سعودی وارد می کند چرا که با آزادسازی این نقاط، رزمندگان به مناطق مرزی با نجران عربستان خواهند رسید.

 چرا سعودی‌ها از نزدیک شدن رزمندگان به شهر راهبردی «نجران» در هراس هستند؟ + نقشه میدانی و عکس

با رسیدن نیروهای یمنی به مرزهای سعودی، شهر نجران از محور جنوبی در اشراف دید و زیر آتش رزمندگان قرار می گیرد و از سویی دیگر مناطق شمال غربی استان الجوف از جمله «الیتمه، پایگاه غریمیل و ... » از محور غربی به محاصره در خواهند آمد.

براساس اطلاعات به دست آمده از منابع میدانی، شروع عملیات رزمندگان یمنی در این محور (شمال شرق استان صعده) سعودی ها را نگران کرده چرا که می دانند اگر پیشروی ها ادامه یاید شهر نجران در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، رسیدن نیروهای یمنی به مرزهای استان نجران به معنای آغاز عملیات نهایی برای تسلط بر شهر راهبردی نجران در جنوب عربستان است که می تواند معادلات را در میدان نبرد ۱۸۰ درجه تغییر و ریاض را در موقیعتی قرار دهد که مجبور شود در مسیر لغو محاصره یمن گام بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 5
  • امیرکلانتر--کرمان IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    19 20
    خدا لعنت کنه آن کسانی را که باعث شده‌اند انصارالله درعملیات مارب به مشکل بخورد وبه کندی پیش برود وازحضور در شهرمارب فعلا" صرف نظرنماید!
    • SE ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      18 23
      مشکل نبود کوهستان است. حوثی ها چون پدافند هوایی ندارند فقط در جنگ کوهستانی می توانند موفق باشند. اما مارب در در دشت واقع شده است و فرضا هم که آن را تصرف کنند توان نگهداری از آن را نخواهند داشت. نقشه هم نشان می دهد که حوثی ها فقط کوههای یمن را در کنترل دارند اما نه در بیابان و نه در سواحل دریا قدرتی ندارند.
    • DE ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      10 1
      چه مشکلی؟ جنگ و زمان لازم داره، دشمن هم تمام سرمایه اش رو آورده معلومه طول میکشه ولی نتیحه با یمنی های با اراده است
    • محمد JP ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      6 1
      همانطور که شهر الحزم در مناطق بیابانی را گرفتند و یک ساله به سمت مارب پیشروی میکنند اخرین پایگاه سعودی در شهر را هم تصرف میکنند،،معمولا حملات بعد از چند روز آرامش صورت میگیرد
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    14 68
    نجران نجران می کنید به فکرکشورمون باشیم
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      17 37
      علمشو ندارند در مورد مملکت فکری کنند
    • امیر IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      47 2
      اینو چرا به آمریکای عزیزت نمیگی که هزاران کیلومتر از خاکش دور و‌مداخله میکنه مگر کودکان یمنی زیر بمباران انسان نیستند تو کز محنت دیکران بیغمی نشاید که نهند آدمیتگر به کشورت هم حکله بشه تمثال شما فلنگ رو میبندند میرن سمت غرب
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      10 2
      ازدولت برجامیت وغرب لیست بخواه ک مشکلتوحل کنه. اقتصاد چه ربطی به نظامیهاداره؟؟ بیسوادوبی هویت سایت خبری پس ازچی خبربده؟؟وبرای چه میگن بهش سایت خبری؟؟ اینقدرغرق درغرب پرستی شدی ک حتی خبرجبهه مقاومت حال نجستوبد میکنه.. خاستی بیکارتوسایتهانگردی وبری کارکنی ک محتاج نباشی وطلبکارهمه باشی.. هیچ دولتی نیس ک ادم الاف بخوابه خرجیشوبدن.. جوجه مزدورازوهابیونی ناراحت شدی الکی ربطش میدی خبرو به مشکلات اقتصاد وداخلی.. دسپخت شماغربلیسان وعاشقان کنسرت وبیحیاییه این مشکلاتی ک میگی.. خاستی درست انتخاب کنی بروازخودشون بخواه حل کنندمشکل گداییتو
    • ترابیان US ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      13 0
      تا ۱۴۰۰ با دولت نیرنگ و فریب افساد طلبان وطن فروش ویران کننده ساختارهای اخلاقی،اعتقادی و اقتصادی و...
  • فاطمه IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    45 2
    ما تو استانه ظهور امام زمان هستیم یمن هدایت کننده ترین پرچم ظهور امام زمان است
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    29 1
    درود بر مبارزان یمن
  • حسام IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    11 0
    نجران نمیشه جزئی از یمن بوده ولی عبدالله صالح صلاحیت واگذاری کشور را نداشت یمنی های نجران به میهن یمنی افتخار دارند.
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    4 0
    یمن پاره تن شیعه باید پیروز شود انشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس