به گزارش مشرق، نقش کانالهای هواداری در فوتبال ایران و رویه بدون نظارت طرفداران فوتبال در برنامههای پیام رسان طی یکی دو فصل اخیر در فوتبال ایران به شکلی شده که خیلی از مربیان و حتی بازیکنان فوتبال ایران به این نوع فعالیتهای انتقاد دارند. خیلی از کارشناسان فوتبال معتقدند بازار داغ این کانالها به خاطر ارتباطات پشت پرده مدیران باشگاهها با آنها است و با این رویه مدیران به جای پاسخگویی به مخاطبان خود ضعفهای خود در عرصه مدیریت را پنهان میکنند اما از طرفی مربیان و بازیکنان از این رویه ضربه خورده و حتی عملکردشان تحت تاثیر قرار میگیرد. به عنوان مثال سرمربی تیم فوتبال نساجی معتقد است برخی بازیکنان برای پیوستن به این تیم دچار تردید شده و معتقدند اگر در یک بازی خوب کار نکنند تحت فشار این کانالها قرار خواهند گرفت.
بیشتر بخوانید:
عزمی برای شناسایی ادمین کانالهای هواداری نیست
مجید جلالی در خصوص نقش کانالهای هواداری در برنامههای پیامرسان و تحرکاتی که بعضی از آنها برای تجمعات هواداران فوتبال انجام میدهند، گفت: من این موضوع را زمانی که در تبریز و در تراکتور کار میکردم به چشم دیدم و با آن مواجه بودم. حتی در دوره اول حضورم در نساجی این مسائل را تجربه کردم.جالب است بدانید در این مدت با بیش از 10 بازیکن برای حضور در نساجی مذاکره کردهایم و برخی از آنها نگران همین مسأله هستند.
سرمربی تیم فوتبال نساجی مازندران تصریح کرد: یک تعداد از این بازیکنان میگویند اگر به نساجی بیاییم و یک بازی نتیجه نگیریم توهین و فحاشی میشنویم. البته هواداران دوست دارند صدای خود را به گوش مسؤولان و مربیان برسانند، اما این کانال باید ایجاد شود. این که روشهای غیراخلاقی، توهین و حتی در برخی مواقع دروغ در این فضا تولید شود نه تنها کمکی نمیکند، بلکه باید به حال آنها فکری اساسی صورت بگیرد.متاسفانه بارها شاهد بودم که بعضا با دروغ در این فضا هجمههایی ایجاد شده که قطعا باید برای این مساله تدبیری درست صورت بگیرد.