کد خبر 1197827
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

امروزه پیشرفت تکنولوژی، در جنبه های گوناگون زندگی امروزی خود را نشان می دهد، از جمله این تاثیرات را می توان در لواز خانوادگی های مدرن مشاهده کرد. افراد برای آسایش و سرعت بخشیدن به کارهای روزمره خود، دست به دامان این لوازم شده اند و می توان گفت از اجزای جدایی ناپذیر زندگی انسان امروزی هستند. لوازم خانگی نیز مثل هز وسیله دیگری ممکن است با گذشت زمان و در نتیجه استفاده های مکرر دچار خرابی هایی شود. از آنجا که امروزه هر کاری تخصص خاص خود را می طلبد و ساخت لوازم خانگی نیز روز به روز پیشرفته تر می شود، بنابراین باید برای تعمیر، آن را نزد یک فرد متخصص در این زمینه برد. به این دلیل که روز به روز لوازم خانگی جدیدتری وارد خانه های مردم می شود، شغل تعمیر لوازم خانگی نیز روز به روز رونق بیشتری می گیرد. اگر قصد ورود به این حرفه را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید با آگاهی بیشتری به سمت شغل تعمیرکار حرفه ای لوازم خانگی بروید.  

چگونه تعمیرکار حرفه ای لوازم خانگی شویم؟

تعمیرکار لوازم خانگی کیست؟

در گذشته لوازم خانگی بسیار محدود بودند و طرز استفاده از آن ها هم راحت بود و وقتی هم دچار خرابی می شد، کافی بود تا مرد خانگی کمی آچار به دست باشد و حوصله به خرج دهد تا بتواند در زمان کمی آن را تعمیر کند. اما امروزه شاهد پیشرفت چشمگیری در زمینه ساخت و تولید لوازم خانگی هستیم و ساخت آن ها روز به روز پیشرفته تر و پیچیده تر می شود و لوازمی وارد بازار می شوند که ممکن است ما حتی طرز استفاده از آن ها را هم ندانیم چه برسد به اینکه بخواهیم آن ها را تعمیر کنیم بنابراین متوجه می شویم که تعمیرکار لوازم خانگی کسی است که در زمینه تعمیر لوازم خانگی تخصص داشته باشد. البته با توجه به پیشرفته تر شدن هر چه بیشتر این لوازم، ممکن است یک فرد تعمیر کار لوازم خانگی از عهده تعمیر همه لوازم خانگی بربیاید. به همین دلیل امروزه هر وسیله برقی و لوازم خانگی تخصص خاص خود را می طلبد و به همین دلیل هم تعمیرکار انواع لوازم خانگی وجود دارد.

با ظهور هر لوازم خانگی، می تواند یک فرصت شغلی جدید در زمینه تعمیر آن نیز ایجاد شود. تعمیرکار لوازم خانگی کسی است که اگر یک قطعه یا قطعاتی در دستگاه دچار خرابی شد و دستگاه عملکرد طبیعی خورد را از دست داد، نسبت رفع خرابی آن اقدام کند و بتواند عملکرد طبیعی دستگاه را به آن برگرداند. البته برای اینکه تعمیر موفقیت آمیز باشد باید ابتدا تعمیر کار بتواند عیب یابی خوبی داشته باشد و بتواند قطعات خراب شده را تشخیص دهد تا در نهایت بتواند تعمیر درستی انجام دهد.

بازار کار تعمیرات لوازم خانگی

با توضیحاتی که در بالا در زمینه پیشرفت لوازم خانگی دادیم، بنابراین پی می بریم که نه تنها شغل فروش لوازم خانگی بلکه تعمیرات لوازم خانگی نیز روز به روز رونق بیشتری پیدا می کند. امروزه با افزایش شدید قیمت دلار مواجه هستیم و می بینیم که این مساله چطور بر قیمت ها تاثیر گذاشته است و جامعه را بحران اقتصادی تاسف باری روبرو کرده است. در نتیجه این امر توان اقتصادی خانواده به شدت کاهش پیدا کرده است. در این میان اگر وسیله ای خراب شد، بیشتر خانواده ها به جای اینکه به فکر خرید لوازم خانگی جدید باشند، به فکر تعمیر وسیله خود هستند و سعی می کنند تا جای ممکن از خرید آن اجتناب کنند،  تا به این ترتیب بتوانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند. بنابراین این مساله نیز خود به خود بر رونق کار تعمیرکار لوازم خانگی تاثیر گذاشته است.

چگونه می توان به یک تعمیرکار لوازم خانگی حرفه ای تبدیل شد؟

از آنجا که این بازار کار این حرفه رونق خوبی پیدا کرد است. خیلی از افراد تمایل دارند که آن را به عنوان شغل خود انتخاب کنند و عده ای نیز ترجیح می دهند این کار را به عنوان شغل دوم خود داشته باشند. ممکن است خیلی از شما که در حال مطالعه این مطلب هستید و قصد ورود به این حرفه را دارید، از خود بپرسید که برای دنبال کردن این حرفه باید چه اقدامی بکنیم و از کجا شروع کنیم؟ در ادامه انواع روش هایی که به وسیله آنها می توانیم به این رشته ورود پیدا کنیم را ذکر کرده ایم که شما با توجه به موقعیت و سن و سال خود می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

  • تحصیل در هنرستاناگر نوجوان هستید و سنتان پایین است، می توانید موقع انتخاب رشته در دبیرستان، وارد شاخه کار و دانش شده و در شاخه تعمیرات لوازم خانگی ادامه تحصیل دهید. البته به این شرط که علاقه کافی به این رشته را داشته و خصوصیات شخصیتی شما به آن بخورد. البته می توانید با تحصیل در رشته های برق والکترونیک نیز مهارت های لازم برای ورود به این رشته را به دست بیاورید. این برای کسانی است که علاقه به تحصیل دارند و می خواهند علاوه بر شغل دارای تحصیلات دانشگاهی نیز داشته باشند. حدود دو سال طول می کشد تا بتوانید در این رشته دیپلم بگیرید. حتی میتوانید در داشتگاه نیز ادامه تحصیل دهید. اما اگر میخواهید زودتر وارد بازار کار شوید می توانید بعد از دیپلم اقدام کنید.

  • شاگردی کردن نزد استاد کار: این کار نیاز به تحصیل در هنرستان ندارد و شما می توانید برای کسب مهارت های لازم مدتی را نزد کسی که از تجربه و تخصص کافی در این زمینه برخوردار است شاگردی کنید تا بتوانید فوت و فن کار را یاد گرفته و تجربه کافی کسب کنید. خیل از افراد ماهر ممکن است تمایلی به داشتن شاگرد نداشته باشند و یا اگر هم قبول کنند، ممکن است مانند قدیم از وی انتظار داشته باشند که مدت زمان طولانی را به پادویی و انجام کارهای بی اهمیت بپردازد و به این راحتی تجربه خود را در اختیار شاگرد خود قرار ندهند.

  • شرکت در دوره های آموزشی: اما روش دیگری که شما می توانید از طریق آن وارد این رشته شوید، شرکت در دوره های دوره تعمیرات لوازم خانگی است. خوبی این روش در این است که فرد را از نظر تتوری و عملی برای ورود به بازار کار آماده می کند. مدت زمان لازم برای گذراندن این دوره ها نیز حدود 3 ماه طول می کشد که البته اگر فرد بخواهد خیلی حرفه ای یاد بگیرد باید پس از گذراندن این دوره، در دوره های پیشرفته تر نیز شرکت کند. این دوره ها در آموزشگاه های مختلفی برگزار می گردد و اگر از اساتید خوب استفاده شود می تواند فرد را برای ورود به بازار کار آماده کند.

بدیهی است که تنها گذراندن این دوره ها کافی نیست و فرد باید از استعداد لازم در این زمینه برخورد ار بوده و علاقه کافی به این رشته داشته باشد تا بتوانید در این شغل موفق ظاهر شود. امروزه با توجه به تخصصی تر شدن کارها، فرد باید در هر شغلی که هست و از جمله این رشته، اطلاعات خود را به زور نگه دارد، برندهای مختلف و طرز کار و قطعات هر وسیله را نیز به درستی بشناسد تا بتواند هر وسیله خرابی که درحوزه تخصصی وی به او سپرده می شود را در کوتاه ترین زمان تعمیر کرده و رضایت مشتری را جلب کند.

ویژگی های یک آموزشگاه مناسب

شما باید برای گذراندن دوره های آموزشی در زمینه تعمیر لوازم خانگی، در زمینه انتخاب آموزشگاه با احتیاط عمل کنید و قبل از ثبت نام در آن تحقیقات کافی در زمینه سابقه آموزشی آن داشته باشید. چرا که خیلی از آموزشگاه ها هستند که با اینکه هزینه های نسبتا زیادی را از افراد می گیرند، اما آموزش های درستی به آن ها نمی دهند و از کیفیت آموزشی کافی برخوردار نیستند. در صورت بی توجهی به این موضوع زمان و انرژی خود را هدر می  دهید و ممکن است از ادامه کار و رفتن به این رشته منصرف شوید. حتما آموزشگاهی را انتخاب کنید که اساتید با تجربه و به نامی داشته باشند و امتحان خود را پس  داشته باشد. همچنین توجه کنید که آموزشگاه مورد نظر حتما باید تحت نظارت سازمان فن و حرفه ای کشور باشد.

چرا که ارائه مدرک فنی و حرفه ای معتبر به کارآموزان اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند به استخدام شما بکند. آموزشگاه های معتبر می توانند اعتماد به نفس لازم برای ورود به بازار کار را برای شما فراهم کنند.

جمع بندی

در این مطلب ما سعی کردم به میزان رونق شغل تعمیرات لوازم خانگی پرداخته و به شما بگوییم که یک تعمیرکار باید چه خصوصیاتی باید داشته باشد تا بتواند در این زمینه موفق ظاهر شود. همچنین روش های مختلف ورود به بازار کار را بیان کردیم تا بتوانید با توجه به شرایط خود یکی را انتخاب کنید. همچینن راهنمایی ها در مورد انتخاب آموزشگاه مناسب ذکر کردیم تا بتوانید در زمان وهزینه های خود صرفه جویی کنید و راه ورود به این رشته را آسانتر طی کنید.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه برگزاری کلاس های مختلف اعم کلاسهای تعمبر برد در آموزشگاه فنی پایتخت با کارشناسان خبره مجموعه با شماره 02166477300 تماس حاصل فرمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس