کد خبر 1201338
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱

سیستم اکسپرس انتری مهم ترین راه مهاجرت نیروی متخصص و فنی به کشور کانادا است،  یک متقاضیِ مهاجرت به کانادا، ورود به استخر (Poll) اکسپرس انتری را باید دروازه ورود به چالش دریافت اقامت دائم کانادا بداند. به طور معمول، افرادی که توانایی های بسیار بالایی داشته باشند یک دعوت نامه دریافت می کنند. اگر در خارج از خاک کانادا زندگی می کنید و امتیازات کافی ندارید، می توانید پروفایل خود را تشکیل دهید و با انجام فعالیت های جداگانه امتیازات خود را بالا ببرید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

تکنیک‌های افزایش امتیاز اکسپرس انتری

یک کاندید برنامه استانی باشید

از زمان تغییر قوانین در 19 نوامبر 2016، تنها راه رسیدن به 600 امتیاز، کاندید برنامه استانی شدن است. در این صورت به یک باره شما به رده های بالای استخر خواهید رسید. به طور کلی می توان گفت که این افراد بالاترین شانس را خواهند داشت. افرادی که یک کارفرما به عنوان حامی خود دارند می توانند به این امتیازات دست پیدا کنند. استان های مختلف اولویت های متفاوتی برای استخدام نیروی کار دارند و در طی زمان های مختلف این اولویت ها تغییر پیدا می کند.

این فرصت ممکن است برای مدتی در یک استان خاص محدود شود و به همین دلیل متقاضیان باید اطلاعات خود را در این رابطه همواره به روز نگه دارند. آگاه بودن از شرایط باز یا بسته شدن این برنامه ها در حقیقت ایجاد کننده یک تفاوت عمده بین در اختیار داشتن 600 امتیاز کلیدی یا صبوری برای 6 ماه دیگر است.

یک پیشنهاد کاری دریافت کنید

درست است که صحبت کردن در این رابطه ساده تر از رسیدن به آن است اما در اختیار داشتن یک پیشنهاد کاری می تواند تا سقف 200 امتیاز به شما کمک کند. برای این که بتوانید به چنین امکانی دست پیدا کنید تلاش زیادی داشته باشید و هرگز ناامید نشوید. جستجوی جامع مشاغل در کشور کانادا می تواند به شما کمک کند تا سریع تر به پیشنهاد کاری برسید.

برای اینکه بتوانید به این خواسته خود برسید، شاید شکل ایده ال  این باشد که به کشور کانادا سفر کنید و از نزدیک به دنبال دریافت یک پیشنهاد کاری باشید. این کار علاوه بر این که دید باز تری برای زندگی آینده در کانادا به شما می دهد، شانس متقاعد شدن کارفرمایان توسط شما را نیز به صورت چشمگیری افزایش می دهد. شما ترجیح می دهید نیرو کار خود را به صورت آنلاین استخدام کنید یا این که از نزدیک او را برانداز کنید؟ ولی متاسفانه دریافت ویزای موقت بازدید کانادا الزامات زیادی می طلبد.

برخی از مهمترین راه های افزایش امتیاز شما در اکسپرس انتری در زیر اورده شده است،

از امتیازات همسر خود استفاده کنید

گاهی استفاده از امتیازات همسر می تواند 40 امتیاز به داشته های شما اضافه کند. داشتن تسلط به زبان انگلیسی، تجربه کار در کانادا و همچنین سطح تحصیلات بالای همسر می تواند امتیازات شما را افزایش دهد اما در این مسیر بهتر است دقت بسیار زیادی داشته باشید. در حقیقت باید برآورد کنید که آیا همسر شما می تواند امتیازات کافی را برای شما به ارمغان آورد یا خیر. از طرف دیگر توجه داشته باشید که هیچ گونه مانعی برای ارائه درخواست جدا گانه از طرفین یک زوج وجود ندارد.

در کانادا تحصیل کنید

یکی دیگر از راه های افزایش امتیاز اکسپرس انتری، تحصیل در کشور کانادا است. اگر برای شما امکان پذیر است، می توانید یکی از مقاطع تحصیلی خود را در کشور کانادا بگذرانید. دو سال تحصیل در کشور کانادا 15 امتیاز اضافه برای شما به همراه خواهد داشت. همچنین اخذ مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، تخصص یا دکترا در کشور کانادا نیز می تواند 30 امتیاز را به شما اضافه کند. البته توجه داشته باشید که تحصیل در خارج از کانادا نیز می تواند امتیازات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. البته این امتیازات زمانی برای شما محاسبه خواهد شد که مدرک تحصیلی شما به تایید سازمان ارزیابی اعتبار تحصیلی شما برسد.

با توجه به شرایط حاضر، با توجه به این که با افزایش سن امتیاز شما کاهش پیدا می کند، بهتر است بلافاصله پس از اخذ مدرک کارشناسی، تحصیلات کارشناسی ارشد خود را ادامه دهید و پس از آن برای ورود به سیستم اکسپرس انتری اقدام کنید.

تجربه کاری خود را افزایش دهید

ارزش تجربه کار در کشور های خارجی به اندازه ارزش کار در کشور کانادا نیست اما همچنان بسیار با ارزش است. تجربه کاری می تواند برای شما 100 امتیاز را به همراه داشته باشد. این بدان معناست که هر چه تجربه کاری بیش تری در اختیار داشته باشید امتیاز بیش تری را به دست خواهید آورد. تجربه کار در کشور کانادا می تواند مانند جواهری در کارنامه کاری شما بدرخشد. زمانی که فردی تجربه کار در کانادا را دارد، می تواند همچنان در لیست متقاضیان برنامه اکسپرس انتری حضور داشته باشد و به کار خود نیز ادامه دهد. در این صورت همچنین می تواند از برنامه های استانی نیز استفاده کند و 600 امتیاز اضافه را بدست آورد و در نهایت به اقامت دائم کانادا برسد.

نمره زبان خود را افزایش دهید

یکی دیگر از شاخص هایی که می تواند در مهاجرت شما به کشور کانادا از طریق برنامه اکسپرس انتری کمک بسیار زیاد کند، نمره زبان شما است. اگر بتوانید خود را به سطح CLB 9 زبان انگلیسی یا فرانسوی برسانید می توانید بالاترین امتیاز ممکن را به دست آورید و خود را به نقاط بالایی جدول برسانید. هر چقدر که تسلط شما به زبان های خارجه خوب باشد، باز هم تلاش کنید تا بتوانید نمره بهتری دریافت کنید و امتیاز خود را افزایش دهید. نکته دیگر در این خصوص آن است که شما می توانید به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی تسلط پیدا کنید و از این طریق امتیازات بیش تری دریافت کنید.

و نکته پایان در رابطه با افزایش امتیاز خود در برنامه اکسپرس انتری آن است که همواره خود را به روز نگه دارید. در هر بازه زمانی ممکن است تغییراتی در قوانین این برنامه ایجاد شود که کسب آگاهی از آن ها می تواند بسیار مهم باشد. بدون تردید حضور یک مشاور و یا وکیل زبده مهاجرتی که به تایید اداره مهاجرت کانادا رسیده است، در این مسیر می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روند کار شما داشته باشد. محاسبه امتیازات و همچنین ارائه راهکار های ساده ای که می تواند امتیازات شما را به صورت چشمگیری افزایش دهد، خدماتی است که یک وکیل خبره می تواند به شما داشته باشد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس