کد خبر 1203214
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
اسکار فرهادی

در رابطه با آقای اصغر فرهادی صحبت‌هایی شده بود که برای فیلم «جدایی» از ایران لابی شده بود که اعضای آکادمی اسکار با آن آشنا شوند، برای خیلی‌ها سئوال بود و برخی آن را شوخی و دروغ توصیف کردند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - درباره کسب نخستین اسکار اصغر فرهادی همچنان بحث‌های مختلفی در رسانه‌های مطرح می‌شود. شبکه فارسی زبان طپش در یکی از برنامه‌ای با عنوان فستیوال از زوایای مختلفی به کسب جایزه اسکار پرداخت.

«علیرضا امیرقاسمی»مجری این شبکه که با اهالی سینمای ایران رابطه بسیار صمیمانه‌ای دارد و پخش و نمایش فیلم‌های ایرانی را در لس آنجلس دنبال می‌کند در برنامه فستیوال با «مژگان گمرکی» روابط عمومی کمپانی‌های پارامونت، فاکس قرن بیستم، برادران وارنر درباره حواشی جایزه اسکار گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

دروغی که «اصغر فرهادی» به همسرش گفت +فیلم

امیرقاسمی در این برنامه گفت: در رابطه با آقای اصغر فرهادی صحبت‌هایی شده بود که برای فیلم «جدایی» از ایران لابی شده بود که اعضای آکادمی اسکار با آن آشنا شوند، برای خیلی‌ها سئوال بود و برخی آن را شوخی و دروغ توصیف کردند، اما این مسئله واقعیت داشت، واقعا برای فرهادی این لابی صورت گرفته بود و این یک امر عادی است، مثلا قبل از اسکار، گلدن گلوب و ... در صفحات مجلات ورایتی، هالیوود ریپورتر و و بیلبوردها  آنرا تبلیغ کردند و تا به اعضای آکادمی یادآوری شود، این فیلمی است که به آن جایزه داده شود. زمانی که سید گنس، آلفرد وودارد، آنت بنینگ به ایران رفتند فیلم درباره الی به آن‌ها نشان داده شد و اصغر فرهادی را به آنان معرفی کردند، آن زمان دادن جایزه برای الی دیر بود و جایزه را به جدایی دادند.

در ادامه این صحبت مژگان کمرگی گفت: تقریبا به طور متوسط برای فیلم‌های مهم ۲۵ میلیون دلار بودجه برای تبلیغات اختصاص می‌دهند و صحبت‌های شما را دربرمی‌گیرد. امیرقاسمی به طرح ادعای رقم تبلیغاتی واکنش نشان داد و گفت: این مسئله را که مطرح می‌کنید تمام فیلمسازان ایران بر سر خودشان می‌زنند و می‌گویند ۲۵ میلیون دلار در ذهن ما جانشده است و فیلمی با این هزینه تاکنون نساخته‌ایم  چه برسد به اینکه ۲۵ میلیون دلار هزینه تبلیغات آن باشد.

گمرکی در ادامه اشاره کرد: این تبلیغات بسیار گسترده است،  فستیوال‌ها هزینه‌بر است و تمام عوامل فیلم را برده‌اند، سکنی داده‌اند و هزینه ها  معادل هزینه یک تولید است. تبلیغ برای اسکار یا حضور در یک فستیوال مثل ساختن یک فیلم به صورت دوباره است با همان عوامل.

در ادامهمجری این برنامه با پیش کشیدن مسئله سیاسی‌ بودن اسکار گفت: زمانی فیلم آرگو ساخته شد و جایزه بهترین فیلم را می‌خواستند بدهند میشل اوباما جایزه این فیلم را اعلام کرد. ما افراد بسیار معروفی داریم که با رفتن به مراسم اسکار مخالفت کردند، یا رفته رفته  حسابشان را جدا کردند، مثل وودی آلن به اسکار نمی‌رود، با اینکه خود آلن یهودی است، صحبت‌هایی می‌شود که قدرت اسکار و قدرت آکادمی را یهودیان آمریکا در دست دارند و هالیوود را یهودیاناداره می‌کنند، به  همین خاطر یکسری از افراد دور هم جمع‌ می‌شوند  و برای همدیگر نوشابه باز می‌کنند و به یکدیگر جایزه می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    19 7
    اگه دنبال جوایز بین المللی! هستین ایران رو تو فیلم هاتون سیاه نشون بدین بهتون جایزه میدن. چمیدونم از طلاق و اعتیاد و کارتن خوابی و دعوا و مریضی و عقب موندگی ها و .... اینا رو به تصویر بکشید جایزه تون تضمین تضمینه..
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    38 6
    اگه آکادمی اسکار راست میگه یه اسکار به فیلم هایی که مضمونش موفقیت های ایران و مردمشه بده.خاک تو سر فرهادی با این فیلمش.وطن فروش
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      7 5
      آفرین
  • امیر IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    16 8
    در فیلم جدایی ،سعی شده تا از فرهنگ ایران بصورت ویژه ای ،عصبی،پرخاشگر،فقیر،بی حوصله،به تصویر کشیده شود.هیچ جای این فیلم نحس،هیچ نکته مثبتی نداره،به جز سیاه جلوه دادن. خلاصه این فیلم: درگیری و کتک کاری،سقط شدن جنین،دادگاه و پاسگاه،اشک و زاری،... برای مغز پوک اصغر فرهادی متاسفم... این جانوران غرب‌گرا،از منافقین و ایران ستیزان خطرناکترند،چرا که دست راست دشمنان ایران در زمینه جنگ نرم هستند. .
  • GB ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    16 3
    هر فیلمی که بر علیه ایران باشه یا شرایط فقر و بدبختی و یا به هر نحوی که مخالف ایران باشد جایزه می‌گیرد حتی اگر مادر بزرگ من کارگردان باشد، این بیسوادها ی دلقک کت اسم خود را کارگردان و بازیگر گذاشتند مشتی بیسواد و دلقک بیش نیستند. حتی یک فیلم از عظمت و بزرگی ایران سرافراز با این تاریخ بزرگ نساختند. شرم بر این عقب افتاده‌های بی سواد باد که فکر می‌کنند با سواد هستند
  • جعفر IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    14 5
    اسکار که مشخصه سیاسیه ولی این حجم از وطن فروشی واقعا عجیبه کاش تاریخ روایت درستی از این افراد داشته باشه
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    3 0
    "برخی آن را شوخی و دوروغ توصیف کردند."؟
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    9 39
    امثال اصغر فرهادی موجب میشه به ایرانی بودن خودمون افتخار کنیم
    • احمد از یزد IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      12 5
      آفرین... به برکت وجود امثال تو هست که وضع مملکت اینه. تو فیلم فرهادی همه دروغگو و روان پریش هستند. لابد حس هم ذات پنداری باعث شده عاشق ایشون بشید. خلایق هرچه لایق!
    • IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      3 1
      لعنت بر فرهادی سیاه نما ضد اسلام
  • استاد کمالی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    9 5
    فرهادی فیلمساز مزخرفی است.
  • مهرناز IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    4 4
    فرهادی " باور می کردید اینقدر زود از یاد مردم ایران خارج می شوید؟
  • محمد IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 2
    این اشک دیده من وخون دل شماست
  • رضایی IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    3 1
    جماعت مدعی فرهنگ و اری از فرهنگ که متاسفانه هدفی جز تخریب فرهنگ مردم ندارند
  • رهام حسامی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 0
    من نمیدونم این اقا چطور با فیلم هایش اسکار میگیره .مگه با اون مصاحبه هایش که میگه ایران ازاد نیست .اره اینطوری میدن ولی خدایشش فیلم هایش تو رده جهانی چی داره اسکار بدن .اخه اسکار ارزش خود فروختگی و ادم فروشی داره اونم بیان یک کشور خارجی که خود اونها بگن این وطن فروشه .اخه ادم بره کشور خارجی اشکال نداره خوبه ولی با وطن فروشی اونها هم قبولت ندارند میگن ادم خائن به ما هم خیانت میکنه .
  • رهام حسامی IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    ببین من برم سوار تاکسی بشم و بگم اره گرونی یهو راننده بگه تورم بیکاری و نبود امکانات و همینو بفرستم به من جایزه اسکار و کن . میدن حالا یک فیلم با مفهوم زندگی مردم فلسطین و یا اشغال عراق و یا فروش کمپانی های اسلحه ساز و کشتار در جهان بسازیم اونم یک فیلم ساز بزرگ جهانی نه ایرانی اونم استیون اسپیلبرگ یا کریستوفر نولان بره بسازه باور کنید فیلمشو رد میکنند . حالا من که نه رشته ام سینما هست نه کارم نه علاقه ام ولی میدونم الان اینها دست قدرتمندان هست وحتی روی نوبل هم دست گذاشتند .پس جناب فرهادی واقعا ارزش داره بری وطن خودتو بفروشی مگر امریکا خودش مشکلات اقتصادی نداره این طبیعی هست حالا ما با تحریم بیشتر ولی دلیل نیست بگی ازاد نیستیم خوب شما تو همین کشور فیلم ساختی مجوز گرفتی و رفتی اسکار . این دیگه حرفت درست نیست اونها هم میدونند داری تملق و چاپلوسی میکنی که راهت بدن اونجا .وقتی ارزش داری که به عنوان یک ایرانی بری و اونجا دستاورد نشون بدی با افتخار مثل خیلی از دانش پژوهان و استادان ایرانی و دانشمندان .تازه احترامی که بهشون میزارن خیلی بیشتر از شماست .میگن طرف شیفته وطن هست پس ارزش داره .خائن نیست پس به ما هم فردا خیانت نمیکنه کار را درست و کامل تحویل میده .خیلی از ایرانی ها خارج هستند و با افتخار اونجا زندگی میکنند تازه ارزش هم دارند .شما با این کارهایت خیر .همین استاد درس ترمودینامیک و احتراق ما میره لندن و میاد اونجا هم بهش احترام میزارن برای اینکه میگه من افتخارم ایرانی بودنم هست تازه مقالاتش هم چاپ میشه .رهام حسامی مهندسی هوافضا ترم چهارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس