کد خبر 1203296
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
«فلورنتینو پرز» بدون انتخابات چهار سال دیگر سکان‌دار رئال شد

«فلورنتینو پرز» بدون عرضه اندام هیچ رقیبی برای نامزدی در انتخابات، برای مدت چهار سال دیگر سکان ریاست باشگاه رئال مادرید را به دست گرفت.

به گزارش مشرق، پرز ۷۴ ساله در جریان دو دوره در مجموع ۱۸ سال (در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ و سپس از سال ۲۰۰۹ تاکنون) در راس باشگاه مادریدی بوده است.

او که یک انبوه ساز قدرتمند بوده و پیش از این در عرصه سیاست فعالیت داشت، خواستار برگزاری انتخابات در ۱۱ آوریل شد و نامزدهای احتمالی از سوم تا ۱۲ آوریل مهلت داشتند تا نامزدی خود را اعلام و تاییدیه آن را از سوی هیات انتخاباتی باشگاه دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

راموس به کرونا مبتلا شد

پیش نیازهای سختگیرانه‌ای برای نامزدها در نظر گرفته شده بود به طوری که هر نامزد باید برای دست کم ۲۰ سال عضو باشگاه رئال مادرید بوده و از لحاظ سلامت مالی شخصی نیز در شرایط مناسبی قرار داشته به طوری که بتواند با اعتبار خود یک ضمانت بانکی به ارزش دست کم ۱۵ درصد بودجه باشگاه ارائه دهد.

این سومین بار متوالی است که پرز بدون هیچ رای‌گیری دوباره انتخاب می‌شود؛ علاوه بر این، او در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ نیز هیچ رقیب انتخاباتی نداشت.

پرز در سال ۲۰۰۰ در انتخابات ریاست باشگاه رئال پیروز شد و از آن زمان به بعد تحولات عظیمی را در باشگاه، فوتبال اسپانیا و البته اروپا رقم زده است.

۶ سال نخست حضور وی در رای باشگاه رئال همواره با عنوان عصر «کهکشانی‌ها» به یاد آورده می شود؛ برهه ای که برنابئو بازیکنانی همچون «لوئیس فیگو»، «زین الدین زیدان»، «رونالدو نازاریو» و «دیوید بکام» به خود دید و سفیدپوشان مادرید دوبار فاتح لالیگا و یک بار هم در سال ۲۰۰۲ فاتح لیگ قهرمانان شدند.

پروژه پرز در ادامه و پس از قحطی سه ساله جام که برای نخستین بار در ۵۰ سال برای رئال رخ داد، با مانع مواجه شد و در نتیجه فلورنتینو در سال ۲۰۰۶ مجبور به استعفا و «رامون کالدرون» جاشین وی شد.

کالدرون هم سه سال بعد استعفا کرد و پرز توانست در سال ۲۰۰۹ برنده انتخابات شود.

در دومین دوره ریاست پرز، باشگاه رئال سه بار لالیگا (۲۰۱۲، ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰) و همچنین چهار بار لیگ قهرمانان را فتح کرد.

مادریدی ها هم اکنون تحت فشار مالی شدیدی قرار دارند و پاندمی کووید-۱۹ نیز با پروژه بازسازی سانتیاگو برنابئو که در سال ۲۰۲۲ به اتمام می‌رسد، مقارن شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس