کد خبر 1203310
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
آغاز برداشت خرما در غزه

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: امسال نخل کاران پر محصول بودند و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تولید کردند، علاوه بر آن انبارها هم پر است و مشکلی برای تامین در ماه مبارک رمضان نیست.

به گزارش مشرق، محسن رشید فرخی، رئیس انجمن ملی خرمای ایران در مورد خرمای ماه مبارک رمضان گفت: امسال سال پر محصول برای نخل کاران کشور بود و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن خرما در کشور تولید شد و هیچ مشکلی برای تامین نیاز خرما در ماه رمضان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

شمارش معکوس برای ضیافت الهی 

رئیس انجمن ملی خرمای ایران افزود: علاوه بر آن خرما به اندازه کافی در سردخانه های کشور برای ماه رمضان موجود است که کیفیت مناسبی دارند از آنجایی که سرانه مصرف در کشور ثابت بوده، نیاز کشور به خوبی تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه قیمت خرما از سوی تولید کننده در دو سال گذشته افزایش بسیار جزئی داشته،  اضافه کرد: امیدواریم که در توزیع سطح شهر هم قیمت خرما منصفانه به دست مردم برسد.

وی با بیان اینکه خرمای پرمصرف در ماه رمضان خرمای مضافتی است، گفت: در حال حاضر قیمت خرمای مضافتی در مبدا ۲۱ تا ۲۲ هزارتومان است و تعیین قیمت آن برای مصرف کننده توسط ستاد تنظیم بازار صورت می‌گیرد.

 فرخی تاکید کرد: آمادگی داریم به هر میزانی که ستاد تنظیم بازار، جهاد کشاورزی و وزارت صمت اعلام می کنند ، خرما به نرخ مصوب تحویل دهیم.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران تصریح کرد: تعدادی غرف در میادین میوه و تره‌بار شهرداری نیز در اختیار توزیع کنندگان خرما قرار می گیرد تا خرما به صورت مستقیم در  ماه رمضان در میادین هم عرضه شود و به اندازه کافی سر سفره‌های ماه رمضان مردم قرار گیرد.

پیش از این رئیس سامان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به وضعیت تامین کالاهای اساسی در ماه رمضان گفت: «خرما در ماه رمضان گران نمی‌شود.»

ایران دومین کشور تولید کننده خرما در جهان است سالانه بیش از یک میلیون تن تولید دارد و تقریبا ۷.۷ درصد کل صادرات جهان را تشکیل می دهد. مصر در جایگاه نخست و کشورهای عربستان و عراق در رتبه‌های سوم و چهارم جهان قرار گرفته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • پری IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    1 0
    گران شده بود دیگر جای گرانتر تر شدن نداشت
  • امیر IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    2 0
    هر وقت خبرهای اینجوری میخونم فکر میکنم همه مثل دیبی حرف میزنن
  • مردم IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 0
    چرا باید گران شود. مگر چه اتفاق خاصی افناده چرا جو گرانی میدهید. قبول دارم که مافیای اقتصادی کل کشور رو فرا گرفته و صنف خاصی نیست که درگیر نکرده باشد. و همین مافیا وابسته به مسئولان است. حد اقل به احترام ماه مبارک رمضان دست از سر این ملت بردارید. اما متاسفانه شما که مسلمان نیستید. که احترامی برای آن قائل باشید. فقط لباس مقدس پوشیدید. و گرگانی در لباس میش هستید
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    1 0
    من خرما فروش هستم وقتی کرایه ها افزایشی بوده خرما هم گران شده
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 0
    میشه اعلام نکنید.دلالان یادشان میفته اینجا ورود کنند و بازار اینجا را هم متحول و به روز رسانی کنند.ممنون میشم روزه سکوت در مورد سفره مردم بگیرید
  • زهرا IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    0 0
    عزیزم دیگه جای گرون شدن نداره. نیازی نیست یعنی کی خرمای مونده رو بیشتر از این گرون میکنه. تازه چه معلوم مال سالهای گذشته نباشه ولی تازه معرفیش می کنن اونم با ریختن نصف کاسه متوسط از شیره خرما تو اون بسته بندیای خرما. بعدشم چیزی نمونده تا خرماهای نو چشم رو هم بذاریم اول مهر هم‌میرسه
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    0 0
    تجربه میگه گران می‌شود. مگه دست خودشه
  • US ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    0 0
    منتظر گران شدنش هستیم
  • ناشناس IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    0 0
    جنوب کرونا قرمز است ایا خرما خوزستان سالم است برای خوردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس