کد خبر 1203667
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴

آینده نگری در اسمارت‌فون‌های سال 2021 چه جایگاهی دارد؟ غول‌های تکنولوژی خرق عادت می‌کنند یا کماکان نگاه خود را معطوف به حفظ بازار کرده و به حداقل نوآوری‌ها اکتفا می‌کنند؟ با ادامه این نوشتار سایت تکراتو همراه باشید.

آینده‌نگری در اسمارت‌فون‌های سال 2021

سال 2021 آغاز شده و زمزمه‌ها در خصوص گوشی های هوشمند جدید به گوش می‌رسد. بالاخره قرار است از پتنت‌های فناورانه و پیشرفت‌های آینده‌نگارانه‌ی کمپانی‌ها در قالب اسمارتفون‌های جدید، رونمایی شود. از روند باثبات اپل گرفته تا نوآوری‌های سامسونگ، در سال جاری میلادی چه آینده‌نگری‌هایی در اسمارت‌فون‌های جدید به چشم خواهد خورد؟

از حداقل‌ها اگر بخواهیم بگوییم، باید به بهبود عملکرد، رابط کاربری و تجربه کاربری، دوربین و پشتیبانی از فناوری 5G اشاره کنیم. با این حال کمپانی‌ها برای حضور پررنگ در این بازار به شدت رقابتی، خوب می‌دانند که باید در عین ثبات، نوآوری‌های جدیدی را نیز به کار ببندند.

بهترین گوشی های 2021 از فناوری 5G و پردازنده‌های قدرتمند پشتیبانی می‌کنند. دوربین جلوی زیر نمایشگر نیز این روزها خواهان بسیار دارند. خودِ نمایشگرها اما قرار است پنل‌هایی با حداقلِ لبه داشته باشند و ضد خش و شفاف باشند. اما بیایید هیجان را به اوج خودش برسانیم!

پنل های پشتی که تغییر رنگ می‌دهند

هیجان‌انگیز است، نه؟ تصور کنید بتوانید رنگِ پنل گوشی که در دست دارید را تغییر دهد. آن هم با یک دکمه کوچک در کنار. بر مبنای تکنولوژی الکتروکرومیک صرفا با لمس یک دکمه تغییری در ولتاژِ گلسِ الکرتوکرومیک ایجاد خواهد شد.

گوشی‌های تغییر رنگ دهنده طی یک سال آینده عرضه خواهند شد. این فناوری توسط ویوو (Vivo) به جهان معرفی شده است. به نظر میرسد این برند این تجربه جدید را در پرچمداران آینده خود استفاده کند.

آینده‌نگری در اسمارت‌فون‌های سال 2021

گوریلا گلس: مقاوم به خراش عمیق و سقوط از 2 متری

نسل آینده گوریلا گلس های کمپانی کورنینگ چیزی شبیه به یک رویا هستند. خراش های عمیق و سقوط از ارتفاع 2 متری، حتی روی سطوح سخت و خشن، دیگر قرار نیست اشک شما را دربیاورد. این گلس جدید «گوریلا گلس ویکتس» (Victus) نام دارد.

آینده‌نگری در اسمارت‌فون‌های سال 2021

گلکسی نوت 20 سامسونگ، یکی از بهترین گوشی های سامسونگ 2021 احتمالا اولین گوشی مجهز به این گلس خواهد بود. همچنین زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر همکاری احتمالی کورنینگ و اپل برای عرضه نسل جدید آیفون‌ها و ایپدها که به این گلس مجهز خواهند بود.

پتنت نمایشگرهای شفاف سامسونگ

باور کنید یا نه نمایشگرهای شفاف بخشی از واقعیت گوشی های موبایل در سال 2021 خواهند بود. چندی پیش سامسونگ از پتنتی تحت عنوان «دیوایسی با نمایشگر شفاف و طرز ساخت یکسان» رونمایی کرد. آنطور که از تصاویر برمی‌آید با یک دیوایس نازک طرف هستیم، بدون هیچگونه اجزای کدر و حتی بدون فرورفتگی.

آینده‌نگری در اسمارت‌فون‌های سال 2021

گمانی‌زنی‌ها بر آن است که احتمالا شیائومی می 10 اولترا دارای یک نسخه شفاف باشد. هرچند گفته شده تنها پنل پشتی شفاف خواهد بود. تنها سامسونگ نیز که در این حوزه دستی بر آتش دارد. سونی و ال‌جی نیز پتنت‌ها نوآورانه شفاف عرضه کرده‌اند.

شارژر وایرلس اولترا فست

بسیاری از برندها شارژر وایرلس عرضه کرده‌اند. بدون شک این فناوری کارها را ساده‌تر خواهد کرد. با این حال به دلیل کند بودن فرآیند شارژ شدن، استفاده از شارژرهای سنتی بعید از به این زودی‌ها از مد بیافتد.

به نظر می‌رسد در سال 2021 شاهد تغییراتی در حوزه شارژرهای وایرلس باشیم. در شروع سال گذشته میلادی شیائومی از نوآوری شارژرهای وایرلس اولترافست رونمایی کرد که گوشی را در عرض کمتر از نیم ساعت شارژ می‌کردند. در بنچمارک شیائومی شارژر وایرلس Qi با ۴۰ وات را می‌بینیم که می‌توانید در عرض 40 دقیقه شارژ گوشی را به ۱۰۰ درصد برساند. گمان می‌رود شیائومی از این فناوری در سری می میکس نیز استفاده کند.

موارد دیگری نیز هستند که می‌توانیم به فهرست آرزوهایمان از گوشی های سال 2021 اضافه کنیم. از جمله آنها می‌توان به نبود پورت جک هدفون اشاره کرد. کاربران علاقه بسیاری به استفاده از هدفون های وایرلس نشان داده اند. البته مشکل شارژر در این خصوص نیز وجود دارد. همینطور شایعه شده که هدفون های وایرلس در گوشی های 2021 در درون گوشی کار گذاشته می‌شوند و با استفاده از باتری گوشی شارژ خواهند شد.

در میان گوشی های جدید کدام‌ها را رصد کنیم؟

 مطمئنا جواب نخست گوشی‌های تاشو هستند. سامسونگ با عرضه گلکسی زد فولد E قصد دارد قیمت اینگونه محصولات را کاهش دهد. به علاوه آیفون SE پلاس که اوایل سال معرفی خواهد شد نیز تماشایی خواهد بود. بلک بری نیز با عرضه بلک بری فون 5G در نیمه نخست سال قرار است مجددا به عرصه بازگردد.

اگر گمان می‌کنید برچسب هزار دلار برای یک اسمارتفون خیلی گران قیمت است، سال ۲۰۲۱ خبرهای خوبی برای شما ندارد. احتمالا گوشی های پرچمدار ۲۰۲۱ دو برابر این میزان قیمت بخورند. اما چرا؟ جواب در فناوری گران‌قیمت 5G و افزایش قیمت پردازنده‌های جدید احتمالا اس دی ۸۷۵ است.

از نظر رابط کاربری میان انسان و فناوری نیز احتمالا پیشرفت چشمگیری را شاهد خواهیم بود. گوشی های جدید احتمالا در تعامل با دیوایس‌های جانبی بهتر عمل خواهند کرد. واضح تر بگوییم، با گوشی‌تان قرار است به رانندگی‌تان کمک کنید، لوازم منزل‌تان را به طور خودکار مدیریت کنید، ورزش کنید و در نهایت سری به دنیای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بزنید.

آنچه خواندید مقاله ای بود از وبسایت تکراتو که در زمینه تکنولوژی این روزها محتواهای جذابی تولید می‌کند. تکراتو را در آدرس https://techrato.com دنبال کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس