کد خبر 1203780
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
عربستان

وزارت خارجه عربستان همسو با کشورهای غربی از افزایش ۶۰ درصدی غنی سازی اروانیوم ایران ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان(واس)،   وزارت خارجه عربستان سعودی بدون اشاره به تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی که تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه است از برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران ابراز نگرانی کرده است.

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که عربستان سعودی با نگرانی تحولات برنامه‌های هسته‌ای ایران را که آخرین آن افزایش سطح غنی سازی اروانیوم بوده، دنبال می‌کند.

سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان در بیانیه‌ای از غنی سازی ۶۰ درصدی در ایران ابراز نگرانی کردند.عربستان سعودی که شش سال جنگ را بر ملت یمن تحمیل کرده و زیر ساخت های این کشور را کامل نابوده کرد، در عین حال خواستار پرهیز ازافزایش  تنش و بی ثباتی در منطقه شده است.

عصر یکشنبه ۲۲ فروردین ماه انفجار در سایت شهید احمدی روشن نطنز سبب آسیب به سیستم برق‌رسانی این سایت شد و  شواهد حاکی آن است رژیم صهیونیستی عامل این خرابکاری است.جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام خرابکارانه روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد، غنی‌سازی ۶۰ درصدی را در تأسیسات هسته‌ای کشورمان آغاز می کند.

 کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین‌المللی در وین روز سه شنبه، اظهار داشت برابر نامه و اطلاعات طراحی که در بعدازظهر روز سه شنبه تحویل آژانس بین المللی انرژی اتمی شد، غنی سازی ۶۰ درصدی در دو زنجیره از سانتریفیوژهای جدید آی. آر. چهار و آی. آر. شش در نطنز انجام می شود.

وی اظهار داشت که فرایند فنی از همین روز (سه شنبه) آغاز شده و پیش بینی می شود هفته بعد اورانیوم با غنای ۶۰ درصد برداشت شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    2 0
    به فکر موشک ها و پهپادهای انصارالله باش گوسفند.
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    1 0
    اینا بیشتر از غنی سازی 60 درصدی از برداشته شدن تحریم های ایران می ترسن
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      0 0
      غنی سازی با غنای 60 درصد به بالا باتعداد سانتیفیوز های زیاد وآن به مدت زمان طولانی دشمن سرجای خودش مینشونه تا مجبور به رفع تحریم بشه
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    2 0
    ای مگس ( ملخ ) عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ... فعلا" نگران باشید از غنی سازی به وقتش از نگرانی در می آیید !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس