کد خبر 1204501
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷

به گزارش مشرق، ابوذر گوهری، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: در مورد علت اقدام رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات نطنز دو رویکرد کلی وجود دارد: رویکرد اول، این اقدام را سیاست این رژیم در جهت توقف و سنگ اندازی در مسیر مذاکرات می‌داند. رویکرد دومی اقدام اسرائیل را با موافقت و همراستایی با آمریکا و در جهت پیشبرد مسیر مذاکرات با هدف کاهش اهرم فشار ایران در مذاکره و رسیدن به توافقی ضعیف‌تر می‌داند. در همین راستا زمانبندی اقدام که همزمان با سفر وزیر دفاع آمریکا به سرزمینهای اشغالی و پس از سفر رئیس موساد به واشنگتن و برگزاری دو دور نشستهای راهبردی میان آمریکا و اسرائیل انجام شده، نشان از اطلاع و هماهنگی اقدام میان این دو بازیگر است. باید توجه کرد که اسرائیل به هیچ عنوان مخالف مذاکرات هسته ای با هدف مهار توان اتمی و ابزارهای قدرت ایران نیست اما تلاش می‌کند در روند مذاکرات تاثیرگذار بوده و ملاحظاتش لحاظ شود.

نکته بسیار مهم دیگر در مورد سیاست رژیم صهیونیستی در قبال ایران، تغییر سیاست راهبردی این رژیم در قبال ایران است. به طور سنتی تل آویو اقدامات خود را با هماهنگی با آمریکا و به شکل وابسته به واشنگتن تعریف می‌کرد اما به نظر می‌رسد در سالهای اخیر با لحاظ افول جایگاه آمریکا و تغییر نقش منطقه غرب آسیا در سیاست کلان این کشور، رژیم صهیونیستی مستقلاً سیاست خود را در قبال ایران تعریف و در حال اجرای این سیاست است. در این راستا انجام عملیات تاکتیکی و کنترل شده توسط این رژیم، با هدف ممانعت از جنگ تمام عیار یا اقدام قاطع ایران در دستور کار قرار گرفته است. ارزیابی مقامات اسرائیل عدم واکنش جدی ایران به این گونه اقدامات محدود تاکتیکی است؛ خرابکاری اخیر نطنز و اقدامات مشابه نظیر ترور شهید فخری‌زاده نمونه هایی از این سیاست است که در صورت عدم واکنش مناسب تکرار خواهد شد.

جهت ایجاد بازدارندگی و تغییر محاسبات دشمن صهیونیستی می‌بایست نقطه کانونی راهبرد جدید آن از طریق اقدام عملیاتی روشن و صریح و در سطحی کلان‌تر از محاسبات وی انجام شود تا اولاً بازدارندگی جمهوری اسلامی احیا و ثانیاً مانع از شکل‌گیری ارزیابی قطعی و تثبیت رویکرد رژیم صهیونیستی شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    11 3
    تقابل مستقیم ایران با اسراییل برامون افت کلاس داره ما خودمنو برای درگیری با بزرگتر هاش آماده کرده ایم.اسراییلو می سپاریم دست گروهایی کوچک از مقاومت تا ذره ذره پوستشو بکنن.
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    6 0
    یه نفر این سوال منو جواب بده، چرا اسراییل باید از برجامی که صعنت هسته ای ایران رو بتن کرد و در حد ۳ درصد نگه داشت ناراضی باشه؟
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      1 0
      نارضایتیش از این جهت خواهد بود که غرب مجبوره به ایران -بابت بتن ریزی!- امتیازاتی بده که اسرائیل ملعون همون امتیازات رو هم دوست نداره داده بشه!
    • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      0 0
      سلام. کی گفته ناراضی است؟ داره نقش خودش را که در کل تاریخ بعهده داشته انجام میده. مگه وقتی دستور کشار هامون و ایرانی ها را گرفتند غیر از این شیوه عمل کردند؟ با دستان خائنین خون ایرانیها را ریختند و جشن گرفتند. هرسال هم جشن میگیرند.
    • ناشناس IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      0 0
      چون سگه ،سگها یک خصلتی دارند وقتی ب ادم پارس میکنن اگر ادم با سنگ بزنشون و نترسه سگ فرار میکنه و اگر ادم بایسته سگ هم سر جاش میمونه و اگر ادم فرار کنه سگ دنبالش میکنه، اینا رو هر چی بیشتر رو بدی بیشتر ازت میخوان
  • DE ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    .......جهت ایجاد بازدارندگی و تغییر محاسبات دشمن صهیونیستی می‌بایست نقطه کانونی راهبرد جدید آن از طریق اقدام عملیاتی روشن و صریح و در سطحی کلان‌تر از محاسبات وی انجام شود تا اولاً بازدارندگی جمهوری اسلامی احیا و ثانیاً مانع از شکل‌گیری ارزیابی قطعی و تثبیت رویکرد رژیم صهیونیستی شود.
  • پیمان IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    0 0
    جمهوری اسلامی ایران باید پاسخی قاطع و سخت و خشن در داخل خاک رژیم منحوس انجام بده پاسخ گستاخی اسرایل زدن چند پایگاه و چند کشتی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس