کد خبر 1205176
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
بورس نمایه

افراد حقیقی در بورس امروز ۴۵۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام وپاسار بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، حقوقی‌ها امروز حدود ۴۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۸۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۶۹درصد یعنی ۵۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۵۲درصد از کل معاملات شد.

بیشتر بخوانید:

پایان کار قرمز بورس؛ ریزش شاخص تمامی ندارد

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «محصولات شیمیایی» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی» و «سرمایه‌گذاری‌های استانی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وپاسار»، «شستا» و «وملل» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شرانل»، «پترولح» و «فایرا» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک پاسارگاد حدود ۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی نفت ایرانول با برتری حدود ۲میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در دو نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۲نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول صفر میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۲۰میلیارد تومان بود.

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس +جدول

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس +جدول

منبع:اقتصادآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    0 0
    یک مقدار از صندوق تزریق میکنید 2 تا نما 20هزار تا رشد میدهند و نمادهای دیگر همچنان ریزشی اند و معلوم نیست حقوقی این نمادها پول را کجا میبرند؟ و اگر قراره سود را ببرند ترکیه و امارات و انگلیس و شمش و طلا و بیتکویین و مجتمعسازی کنند پس نمادها و صنایع داخلی با چی رشد کنند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس