کد خبر 1205934
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۹
سلامت خوب دهان و دندان به پیشگیری از عفونت قلبی کمک می کند

مطالعات نشان می دهد بهداشت دهان و دندان و مراقبتهای منظم از دندان مهمترین راه کاهش خطر عفونت قلبی موسوم به آندوکاردیت عفونی ناشی از باکتریهای دهان است.

به گزارش مشرق به نقل از ساینس دیلی، چهار دسته از بیماران قلبی وجود دارند که در معرض بالاترین خطر برای عوارض جانبی ناشی از آندوکاردیت عفونی قرار دارند و فقط به این بیماران توصیه می‌شود قبل از انجام اقدامات تهاجمی دندانپزشکی، درمان پیشگیرانه با آنتی بیوتیک دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

تفاوت مسواک زدن در صبح و شب

آندوکاردیت عفونی که به آن آندوکاردیت باکتریایی نیز گفته می‌شود، عفونت قلبی است که در اثر باکتری وارد جریان خون شده و در غشای قلب، دریچه قلب یا رگ خونی مستقر می‌شود.

این شرایط، یک حالت غیرشایع است، اما افرادی که به بیماری دریچه قلب یا جراحی قبلی دریچه، بیماری مادرزادی قلب یا آندوکاردیت عفونی مکرر مبتلا هستند، در صورت ابتلا به آندوکاردیت عفونی با خطر عوارض بیشتری روبرو می‌شوند. استفاده از دارو به صورت وریدی نیز خطر ابتلا به آندوکاردیت عفونی را افزایش می‌دهد.

آندوکاردیت عفونی استرپتوکوکی (VGS IE) توسط باکتری‌هایی ایجاد می‌شود که در پلاک سطح دندان جمع شده و باعث التهاب و تورم لثه می‌شوند. این نگرانی وجود دارد که برخی اقدامات دندانپزشکی ممکن است خطر ابتلا به VGS IE را در بیماران آسیب پذیر افزایش دهد.

به گفته محققان، رعایت بهداشت دهان و دندان و دسترسی منظم به مراقبت از دندان به اندازه مصرف آنتی بیوتیک قبل از برخی اقدامات دندانپزشکی در جلوگیری از VGS IE مهم است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس