سازمان جهانی بهداشت: ۴۵ میلیارد دلار برای واکسیناسیون کرونا در سال آینده میلادی نیاز است

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت کشورهای عضو گروه ۷ را ملزم به تأمین مالی ۳۵ تا ۴۵ میلیارد دلار مورد نیاز برای واکسیناسیون اکثر بزرگسالان در سراسر جهان در سال آینده میلادی کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرد برنامه جهانی کواکس برای ساخت و توزیع واکسن کرونا ۱۹ میلیارد دلار تا رسیدن به هدف ۲۲ میلیارد دلار در سال جاری میلادی کمبود دارد.

بیشتر بخوانید:

کدام واکسن‌ها علیه ویروس‌های جهش‌یافته موثر هستند؟

 وی همچنین گفت بین ۳۵ تا ۴۵ میلیارد دلار دیگر در سال آینده میلادی لازم است تا از واکسیناسیون اکثر بزرگسالان در سراسر جهان اطمینان حاصل شود.

 دبیرکل سازمان جهانی بهداشت کشورهای عضو گروه هفت را ملزم به تامین مالی برنامه واکسیناسیون کرونا کرد و گفت اگر این کشورها اقدامی نکنند، بحران کرونا حل نخواهد شد.

وی گفت:«کشورهای عضو گروه ۷ باید سهم قابل توجهی از تامین مالی این برنامه را برعهده بگیرند و یک تلاش جهانی را برای تسریع واکسیناسیون کرونا در سراسرجهان هدایت کنند».

 وی ادامه داد:«اتحاد جهانی کواکس که برای تضمین دسترسی برابر به واکسن کرونا در سراسر دنیا بوجود آمده، فورا به ۲۰ میلیون دوز از این واکسن در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ نیاز دارد تا بتواند پاسخگوی کمبود به وجود آمده در نتیجه افزایش تقاضا در هند باشد. هند اصلی‌ترین عرضه‌کننده واکسن آسترازنکا به کواکس است».

 هند در روز سه شنبه بیش از ۳۵۷ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را اعلام کرد و به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در این کشور به ۲۰ میلیون نفر رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • جواد IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    در رابطه با شکست ویروس کرونا چهار حالت داریم ملت قوی دولت قوی مانند چین دولت ضعیف ملت ضعیف مانند برزیل دولت قوی ملت ضعیف مانند امریکا دولت ضعیف ملت قوی مانند ایران به نطر شما وضع کدام بهتر است؟
  • DE ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 0
    ۴۵ میلیارد دلار برای واکسیناسیون کرونا نیاز است. مشکلی نیست 18000000000هیجده میلیارد دلار آنرا جهانگیری برای همین روزهای سخت ذخیره کرده بود با 65 تن طلا جمعا کل ملت مجانی واکسینه میشن.باکی نیست./ راننده اتوبوس به شاگردش گفت یکساعت دیگه باید بریم پایانه مسافر ها منتظرند ببین اتوبوس چیزی کم کسر نداره. شاگرد که از اهالی دوست داشتنی آباده استان فارس بود رفت دید و برگشت به راننده گفت : باکُش خُ نَبی . یعنی باکش نبود چیزیش نبود .راننده زد تو سرش فکر کرد باکش را دزدیده اند با 1000 لیز گازوئیل داخلش. حالا ما هم باکمون نیست تا جهانگیری را داریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس