کد خبر 1212993
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
ظریف

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سوری با اعلام حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت دولت سوریه، بر لزوم احترام به قانون اساسی این کشور و مشروعیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه تأکید کرد.

به گزارش مشرق، در گفت‌وگوی تلفنی امروز (چهارشنبه) محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و  «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه موضوعات مورد علاقه در زمینه‌های دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ظریف در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن  اعلام حمایت ایران از تمامیت ارضی و حاکمیت دولت سوریه بر لزوم احترام به قانون اساسی این کشور و  مشروعیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه  تأکید کرد.

لازم به ذکر است انتخابات ریاست جمهوری سوریه قرار است در تاریخ ۳۰ اردیبهشت (خارج از سوریه) و پنجم خرداد (داخل سوریه) برگزار شود. (+) گفتنی است پارلمان سوریه نیز با دعوت از پارلمان‌های برخی کشورها از جمله الجزائر، عمان، موریتانی، روسیه، ایران، ارمنستان، چین، ونزوئلا، کوبا، بلاروس، آفریقای جنوبی، اکوادور، نیکاراگوئه و بولیوی برای همگامی با روند انتخابات ریاست‌ جمهوری سوریه و آگاهی از روند آن موافقت کرده است.

دعوت المقداد از ظریف برای سفر به سوریه
 
فیصل المقداد نیز در این گفت‌وگو گزارشی از وضعیت داخلی سوریه، آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و روابط این کشور با همسایگان ارائه و از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای دیدار از سوریه دعوت به عمل آورد که ظریف نیز از این دعوت، استقبال کرد.

مسائل منطقه از جمله تحولات عراق، فلسطین و نیز مبارزه همه جانبه با تروریسم و محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به سوریه و فلسطین و لبنان از جمله دیگر موارد گفت‌وگوی فیمابین بود.

طرفین همچنین با اشاره به روز جهانی قدس یک‌بار دیگر بر حمایت همه جانبه از ملت فلسطین تأکید کردند.

لازم به ذکر است اواخر فروردین ماه سال جاری نیز «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی در گفت‌وگو با «گیر پدرسون» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه گفت: انتخابات ریاست جمهوری در سوریه براساس قانون اساسی کنونی برگزار خواهد شد و باید به قانون اساسی این کشور احترام گذاشته شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس