کد خبر 1213070
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
روسیه

وزیر امور خارجه روسیه گفت در حال رایزنی با سازمان جهانی بهداشت برای ارسال تجهیزات پزشکی به فلسطین است.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه بعد از گفت‌وگو با «ریاض‌المالکی»، وزیر امور خارجه فلسطین گفت مسکو قصد دارد به منظور کمک به فلسطین جهت مبارزه با بیماری‌های مسری تجهیزات پزشکی به این کشور ارسال کند.

به نوشته خبرگزاری «ایتارتاس» لاوروف خاطرنشان کرد روسیه در حال رایزنی با سازمان جهانی بهداشت برای کمک به فلسطین جهت کنترل بیماری «کووید-۱۹» و بهبود وضعیت بهداشت بهداشتی در این کشور است.

لاوروف گفت: «امرکام روسیه و سازمان جهانی بهداشت در حال رایزنی در خصوص پروژه‌ای جدید هستند که در کمک به کنترل عفونت ناشی از کرونا ویروس موثر خواهد بود و فراتر از آن، زمینه‌های همکاری برای بهبود وضعیت بهداشتی را فراهم خواهد کرد.»

وزیر امور خارجه روسیه گفت کشورش قصد دارد ده دستگاه پزشکی و ده دستگاه جراحی را برای فلسطینی‌ها ارسال کند.

این خبر در شرایطی گزارش شده که سازمان عفو بین‌الملل پیش از این اعلام کرده رژیم صهیونیستی بر خلاف قوانین بین‌المللی، از واکسینه شدن فلسطینی‌ها در برابر ویروس کرونا جلوگیری می‌کند.

در گزارش این سازمان جهانی آمده است که پنج میلیون ساکن کرانه باختری و نوار غزه از دریافت واکسن کرونا محروم هستند و اقدام رژیم صهیونیستی بر خلاف قوانین بین‌المللی مربوط به رفتار رژیم‌های اشغالگر است.

طبق گفته این نهاد بین‌المللی، عدم واکسینه شدن ساکنان فلسطین نشانه روشنی از حجم تبعیض سیستماتیک علیه آنان از سوی مقامات اسرائیل است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در ژانویه گذشته مدعی شده بود که با ارسال پنج هزار دوز واکسن کرونا به تشکیلات خودگردان موافقت کرده است تا برای واکسیناسیون کادر درمانی استفاده شود، اما وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین این موضوع را تکذیب و اعلام کرد که هیچ سازمانی در فلسطین از اسرائیل  هیچ واکسنی دریافت نکرده است.

طبق پیمان ۱۹۴۹ ژنو، رژیم اشغالگر مسئولیت اجرای تمامی تدابیر لازم برای مقابله با شیوع بیماری‌ها در سرزمین تحت اشغال خود را بر عهده دارد، اما در این مورد، رژیم اشغالگر از فلسطینیان خواسته است تا خود چاره‌ای برای واکسینه شدن بیندیشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس