کد خبر 1213192
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
اولین سفر یک مقام عالیرتبه ترکیه به ریاض پس از ترور خاشقچی

پس از گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری ترکیه و شاه عربستان سعودی، منابع آگاه از سفر قریب الوقوع وزیر خارجه ترکیه به ریاض خبر دادند.

 به گزارش مشرق، منابع آگاه اعلام کردند، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه قصد سفر به عربستان سعودی در ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت) را دارد؛ این اولین سفر یک مقام عالیرتبه ترک به عربستان سعودی پس از ترور «جمال خاشقچی» است.

وب‌سایت «میدل ایست» به نقل از این منابع گزارش داد، تصمیم این سفر در تماس تلفنی هفته جاری «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گرفته شده است.

در ادامه این گزارش آمده، «ابراهیم کالین» مشاور اردوغان و سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه اخیرا تماس‌هایی با همتایان سعودی خود داشته تا فتیله اختلافات پیش آمده در سال‌های اخیر را پایین بکشد.

خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی آخرین بار روز ۱۰ مهرماه سال ۱۳۹۶ (۲ اکتبر ۲۰۱۸) در حال ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول دیده شد و بعد از آن رسانه‌ها گزارش داده‌اند که ناپدید شده است. چند روز بعد، مقام‌های ترکیه‌ اعلام کردند او در داخل این ساختمان کشته شده و بدنش قطعه قطعه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    10 27
    بمحض انتشار اخباري از رفع مشكلات ايران با عربستان، بازي كثيف اردوغان شروع شد.بايد مراقب رجب خود سلطان باور بود.اين منافق مزور نقشه هاي پليدي براي منطقه دارد.
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      28 8
      کجات درد میکنه؟؟؟؟!!!!!
    • ایرج IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      7 27
      ترکها رفتند دستبوس و پابوس اربابشان عربستان ، حال این ترس و هول عادی سازی روابط چه بوده ؟؟؟؟؟ کمبود منابع ارزی ،توریست ،مدیترانه ،سوریه و......
  • سعيد محدث TR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    5 22
    نقشه عراق سوريه و اتحاد جديدش بااسراييل و حتي روسيه و اذربايجان و اتصال تركيه به چين از طريق راه اهن و حذف جاده ابريشم از ايران احداث سد اتاتورك و كاهش اب ايران و چند پروژه اقتصادي صادراتي به افغان و پاكستان بهتر كردن روابط إمارات دير بجنبيم اردوغان خريد گاز ايران را هم حذف مي كند. خيلي دير شد
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      16 2
      نابغه سد اتاترک قبل از سال 2000 میلادی افتتاح شده.
  • GB ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    19 4
    یاشاسین اردوغان .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس