کد خبر 1213339
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
منابع صهیونیستی: اروپایی‌ها، «محمود عباس» را تهدید کردند - کراپ‌شده

محافل فلسطینی از همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی برای دستگیری عامل تیراندازی به سمت صهیونیست‌ها خشمگین هستند.

به گزارش مشرق، پس از اطلاعیه رژیم صهیونیستی مبنی بر نقش دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان در دستگیری عامل تیراندازی در گذرگاه «زعتره»، فلسطینی‌ها خواستار توقف همکاری امنیتی میان این تشکیلات به رهبری «محمود عباس» با رژیم صهیونیستی شدند.

 شامگاه چهارشنبه پلیس رژیم صهیونیستی از بازداشت «منتصر شبلی» (۴۴ ساله) به اتهام تیراندازی به سمت صهیونیست‌ها در گذرگاه «زعتره» در شمال کرانه باختری، خبر داد. اقدامی که در روز یکشنبه موجب کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن دو تن دیگر شده بود.

بیشتر بخوانید:

حماس: با گروه‌های فلسطینی برای انتخابات مذاکره می‌کنیم

در اطلاعیه پلیس اسرائیل آمده است که پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر مخفی شدن «منتصر شبلی» در یکی از منازل شهرک «سلواد» در استان رام الله، نیروهای یگان عملیاتی «یمام» و عناصر سازمان امنیت داخلی (شاباک) وارد عمل شده و اقدام به دستگیری عامل تیراندازی گذرگاه زعتره کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین خانواده شبلی از جمله پسرش احمد را نیز دستگیر کرده و همسرش را تهدید کردند که اگر همسرش خود را تسلیم نکند او را خواهند کشت.

«سناء الشبلی» همسر منتصر شبلی به رسانه‌ها گفته است که پیش از حمله نظامیان صهیونیست، عناصر امنیت داخلی تشکیلات خودگردان وارد منزلش شده و در خصوص شوهرش از وی بازجویی کرده‌اند، اما او آن‌ها را از خانه بیرون انداخته و گفته است که تشکیلات خودگردان فقط به دنبال منصب و پول است و دیگر جایگاهی ندارد. به گفته وی او می‌دانست که اندکی پس از خروج عناصر تشکیلات خودگردان فلسطین، مأموران اسرائیلی وارد خانه خواهند شد.

پس از این سخنان، شبکه‌های اجتماعی فلسطینی به شدت شروع به انتقاد از تشکیلات خودگردان فلسطین کرده و این نهاد تحت امر «محمود عباس» را به خیانت و همدستی در دستگیری اعضای مقاومت متهم کردند.

در این راستا «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس، با انتقاد از «هماهنگی امنیتی» تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی گفت: «تاریخ اقدام شجاعانه منتصر شلبی و جنایات دشمن صهیونیستی در حق ملتمان و خانواده‌هایمان در قدس و شیخ جراح را ثبت خواهد کرد. همچنین جنایت و ننگ هماهنگی امنیتی که بیشترین سهم را در شناسایی عامل عملیات زعتره و مخفیگاه و بازداشتش را داشت، ثبت خواهد شد.»

او همچنین گفت که عملیات تیراندازی در زعتره ثابت کرد که تمامی تلاش‌ها برای از بین بردن مقاومت در کرانه باختری رود اردن و سرکوب بیداری مقاومت و تحت پیگیرد قرار دادن فرزندان مقاومت راه به جایی نخواهد برد و انقلاب کرانه باختری در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی بی تردید رخ خواهد داد.»

از زمان توافق اسلو در سال ۱۹۹۳ میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی هماهنگی امنیتی برقرار شده و این تشکیلات به رهبری محمود عباس نقش بالایی در دستگیری فلسطینی‌ها در طول این سال‌ها داشته است. رام‌الله هرچند بارها رژیم صهیونیستی را به لغو این هماهنگی تهدید کرده اما این روند همواره پایدار مانده است.

تشکیلات خودگردان در خرداد سال ۱۳۹۹ اعلام کرد که به علت تصمیم رژیم اسرائیل برای اشغال بخش‌های وسیعی از کرانه باختری هماهنگی امنیتی را لغو می‌کند، اما در آبان ماه همان سال تصمیم خود را لغو کرد و بار دیگر هماهنگی‌ها از سر گرفته شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس