کد خبر 1213499
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
مسکن نمایه

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که نیمی از خانه‌های خالی در کشور متعلق به بانک‌هاست، گفت: امتیاز طرح ملی مسکن۲۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

به گزارش مشرق، اقبال شاکری با یادآوری سهم اندک بخش مسکن از تسهیلات بانکی اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به بخش مسکن بر اساس قانون باعث رونق تولید شده و بسیاری از بخش‌های اقتصادی فعال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

زمان اتمام پروژه‌های مسکن مهر اعلام شد

وی با اشاره به این‌که بانک‌ها به دلال‌بازی عادت کرده‌اند، افزود: بیش از نیمی از خانه‌های خالی موجود در کشور به بانک‌ها تعلق دارد.بانک‌ها به جای این‌که پول را به مردم بدهند به سمت انجام کارهای اقتصادی و بنگاه‌داری رفته‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: باید به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی فشار وارد شود تا به این ترتیب بانک‌ها به کارهای تولید تسهیلات پرداخت کنند. آنهم کارهای تولیدی بسیار موثر از جمله تولید مسکن که برای مردم بسیار مهم است.

شاکری همچنین گفت: گلایه بسیار سنگینی از اتحادیه مشاوران املاک داریم؛‌ وزیر محترم راه و شهرسازی در یک برنامه زنده اعلام می‌کند که خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح ملی مسکن غیرقانونی است.

وی ادامه داد: همان لحظه رئیس اتحادیه مشاوران املاک روی خط می‌آید و می‌گوید خیلی هم قانونی است و ما انجام می‌دهیم و هیچ مشکلی هم وجود ندارد. خیلی عجیب است که وزیر مملکتی می‌گوید معامله امتیاز طرح ملی مسکن غیرقانونی است، اما در بنگاه‌ها این امتیاز ۲۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. بنابراین وزیر راه و شهرسازی باید بتواند بنگاه‌های املاک را سر خط بیاورد.

وی تاکید کرد: طرحی به زودی به مجلس می‌آید تحت عنوان مالیات بر عایدی سرمایه که بخشی از آن به مسکن مربوط است. این طرح به همراه قانون مالیات بر خانه‌های خالی از سرمایه‌ای شدن مسکن در کشور جلوگیری می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • یاغچی ابادی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    6 0
    اگر می‌دونی نیمی از خانه های خالی مال بانکهاست که هست و همه می‌دونن وار نیم هم بیشتره پس چرا مردم بیچاره را به صف کردید که بیایند اگر آلونکی دارن انر اثبت وضبط کنند واگر نکنند یارانهاشونوقطع میکنید جریمه سنگین براشون در نظر میگیرین وقتی ازتون میپرسند این برای چه هست میگید برای شناسایی خانه های خالی!!!!!دروغگوهای کلاهبردار
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 0
    در اتحادیه مشاوران املاک به دلیل اینکه عمده دلالی املاک تحت پوشش مشاورین املاک انجام میشود، حامی هر نوع دلال بازی تو این صنف هستند. برای سروسامان به اوضاع مسکن، اتحادیه باید از مدیران کنونی پاکسازی شود.
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    1 0
    ۱نفر کاش پیدا بشه جلوی این بانکای دیوصفت رو بگیره
  • منتقد IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    3 0
    خدا شاهد وناظر که با چشم خودم دیدم که کارمندان بانک مرتب دنبال خرید ملک بطور گسترده برا بانک یا خود هستند این پولها را که باید در تولید وسازندگی کشور بکار گیرند شده برای دلالی وبنگاه داری اینها با این روش کشور ما به پیشرفت نخواهد رسید.
  • مسعود IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    5 11
    متاسفانه خود ما مردم قانون گریزیم اکثرا فقط به فکر منا فع شخصی هستیم ولی غافل از این که کشور داریم نابود میکنیم کار خودمون راه بیفته دیگران به جهنم شهرداری وسیله میذاره تو پارک ها خراب میکنیم اتوبوس صندلی هاشو خراب میکنیم اسم بی ارزشمون یادگار رو هر کجا مینویسیم ماسک مون پرت میکنیم تو خیابون زباله پرت میکنیم مردم آزاری که دیگه خوراکمونه وقانون رانندگیمون که صفر دیگه از نهادها وغیره چه توقع که دلال شدن مثل بانک پس اول از خود شروع کنیم بعد میتونیم جلوی خلاف نهاد وهرجای قانون گریز را بگیریم. مقصر اول خود خودمونیم مردم فحش میخواهید بدهید بفرمائید چون ما کاری جز این بلد نیستیم.
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      1 0
      احسنت قبول دارم.مسولان هم از خود ما انتخاب میشن.
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      0 0
      دوست ما جای فرهنگ اجتماعی رو با خواست دولت برای آمار مسکن اشتباه گرفته، یادگاری نوشتن رو صندلی چه ربطی به این وقایع داره، یکی مثل غرضی میاد میگه من 17تا آپارتمان دارم امثال شما چرا ازش سوال نمیکنید از کجا آوردی بعد میخواهی چکار کنی باهاش بعد انتظار ندارید که بانک ها از همین مسوولان یا نگیرند
  • . IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 0
    متاسفانه ما همیشه لقمه را دور گردنمون می چرخونیم و پعد حرفمون رو می زنیم بله خود اقایون از اول هم می دونستند که بالای ۷۰ درصد خانه های خالی از ان بانکها هست نماینده محترم درست گفتند اگر گرونی مسکن رو بررسی کنیم مسبب اصلی ان بانکهایی بودند که جدیدا ادغام شده اند البته بعضی دیگه بانکهای دیگه شما سری به بلوار یا یک خیابان بالای شهر یک شهر نگاه کنید اکثر ساختمانها رو اینها خریداری کردند و اجاره دادند مثل پیتزا فروشی و.... این هزینه سنگینی که برای امر املاک کردید می رفتید ریشه ای مشکل رو حل می کردید از طرفی شما از طریق خود شهرداریها راحت می توانستید اطلاعات خانه های خالی را معلوم کنید اما ؟؟؟!!!
  • GB ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 0
    یک پیکان مدل ۵۷ ویک پرایدمدل ۷۲ معاینه فنی دارندپلاک دارندعوارض شهرداری پرداخت میکننددرترددجاده ای تحت نظارت پلیس ومالک کدپستی وکدملی وتمام مشخصاتش مشخص است بانک وسرمایه دارودلال ومحتکرشایدهزاران واحددرتهران داردوکسی احوالش رانمی گیردوروزبه روزبرسرمایه اش اضاف واجاره رابرمستاجران اضافه وشهرداری هم بایدشبانه نخاله های ساختمانی اش راتخلیه بدون آنکه یک ریال به دولت بپردازدجرم محتکرمشخص است الان طلاباشدخودروباشدواحدآپارتمان ومسکن باشد
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    1 2
    این اصطلاح از کجا پیدا شده؟ نیمی از خانه‌های خالی برای بانک‌هاست برای چیه؟ بگویید متعلق به بانک هاست! فارسی را منهدم کردید با عامیانه نوشتن!
  • سیروس IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 0
    مملکت هر مشکل اقتصادی داره باعث اصلیش بانکها هستند. از طرفی وامهای بانرخ ۱۸ درصد به بالا به مردم میده و کوچکترین حمایتی از تولیدکننده ها نمی کنه و از طرفی ضمانتهای وام گیرنده ها را تملک و با سرمایه هایش بجای حمایت از اقتصاد کشور .، خودش مستقیماً بنگاهداری میکنه و هیچکس هم جلودارش نیست . آدم گاهی به همه شک میکنه
  • ک.م IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    0 0
    هر جا یک نهاد دولتی خلاف می کنه تلافیش رو سر مردم در میآورند. اگه میدانند که اکثر خانه های خالی مال بانک ها هستند چرا سراغ بانک ها نرفتند و مردم رو تو دردسر انداختند. با این سامانه ی مسخره املاک. امسال کرایه های منازل دو برابر شده و هیچ کاری برا مستاجرین انجام ندادند. فقط بلدند طراحی کنند مالیات بگیرند و جیب دولت رو پر کنند.ولی مردم چی؟!!!!!
  • DE ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    0 0
    نیمی از خانه‌های خالی برای بانک‌هاست و تمام جیبهای خالی مردم بیچاره هم به همچنین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس