کد خبر 1213795
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴

به گزارش مشرق نورنیوز در رشته توئیتی نوشت: بازخوانی شرایط حاکم بر مذاکرات وین و الزامات پیش رو فارغ از مسیر مذاکراتی طی شده، گزاره های قابل توجهی درباره شرایط سیاسی حاکم بر مذاکرات واقعی تر از آینده مذاکرات و شباهت ها و تفاوت های آن با مذاکرات برجام به دست دهد.

در مذاکرات قبلی مبنای اصلی طرفین «عدم اعتماد» و تصمیم گیری بر اساس نتایج ملموس بود اما اکنون با توجه به خروج آمریکا از برجام، بدعهدی اروپا و پیشرفت یک سال اخیر ایران در هسته ای، فضای کنونی با سطح بسیار بالاتری از «بی اعتمادی و نگرانی» روبروست و طبعا حل مشکلات هم پیچیده تر است. 

اقدامات ترامپ در اثربخشی فشار حداکثری با اعمال تحریم های به اصطلاح فلج کننده، موجب افزایش پیچیدگی در حوزه رفع موثر تحریم ها شده و حساسیت ایران را برای اطمینان از تامین منافع اقتصادی خود پس از رفع تحریم ها افزایش داده است. تاکید ایران بر راستی آزمایی کامل و موثر بر همین مبناست. 

مذاکرات جدید در پایان کار دولت و در حالی آغاز شده که فضای انتخابات ۱۴۰۰ سایه سنگینی بر آن انداخته و نتیجه دادن مذاکرات، قبل و یا بعد از پایان این دولت گزاره ای مهم برای طیف های سیاسی کشور است که خواه ناخواه اثرات منفی خود را بر مذاکرات وین و روحیه مذاکره کنندگان خواهد گذاشت. 

در چنین شرایطی و با توجه به تجربه برجام، دستورالعمل تعیین شده برای تیم مذاکره کننده نیز دقیق تر و سخت گیرانه تر تنظیم شده و هوشیاری و حساسیت حوزه های سیاستگذار و مجری به شدت افزایش یافته و مذاکره کنندگان حاضر نیستند بدون اطمینان قطعی از انتفاع اقتصادی تعهدی را بپذیرند.

نورنیوز: دستورالعمل تیم مذاکرات سختگیرانه‌تر شده است

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    3 0
    برجام مبنی بر عدم اعتماد بود؟ داری جک میگی. تو دو روز هسته ای رو ۱۰ سال برگردوندین عقب، امریکا ۸ ساله داره میزنه تو سرتون. اسم این بی اعتمادیه؟ امضای کری هم مبناش همین بود؟ این خبرگزاری مال کجاست؟
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    0 0
    چرا یک نماینده قابل اعتماد از مجلس و شورای عالی امنیت ملی به همراه تیم مذاکره کننده وجود ندارد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس