کد خبر 1213913
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
بنیاد برکت

معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از احداث ۱۷ خوابگاه دانش‌آموزی در مناطق محروم کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد مهجوری ضمن اعلام این خبر افزود: ۱۷ خوابگاه دانش‌آموزی بنیاد برکت در مناطق محروم، روستایی و عشایری استان‌های خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و زنجان ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

ایجاد ۱۸۰ هزار شغل برکت در حوزه دام

وی تاکید کرد: این خوابگاه‌ها در اختیار دانش‌آموزانی قرار می‌گیرد که به علت دوری راه و بعد مسافت، امکان رفت‌وآمد روزانه را ندارند و باید در نزدیکی واحد آموزشی خود سکونت داشته باشند.

به گفته معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت، استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان بیشترین سهم را از خوابگاه‌های دانش‌آموزی این بنیاد دارند.

احداث ۱۷ خوابگاه دانش‌آموزی برکت در مناطق محروم 

مهجوری در این‌باره توضیح داد: بنیاد برکت چهار خوابگاه دانش‌آموزی را در شهرستان‌های هامون، سرباز، دلگان و کنارک سیستان و بلوچستان احداث و در اختیار دانش‌آموزان مناطق روستایی و عشایری این استان قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

ساخت ۳۰ مدرسه برکت سردار شهیدسلیمانی در مناطق محروم

وی افزود: همچنین چهار خوابگاه دانش‌آموزی در مناطق روستایی و عشایری بشاگرد استان هرمزگان در حال احداث است. 

معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت خاطرنشان کرد: بیشتر خوابگاه‌ها در کنار مدارس و مجتمع‌های آموزشی‌ای احداث شده که توسط خود بنیاد ساخته شده است. از جمله، خوابگاه مدرسه ۱۲ کلاسه عشایری دخترانه ریگان کرمان، خوابگاه هنرستان فنی و حرفه‌ای ۱۲ کلاسه هودیان شهرستان دلگان و خوابگاه مدرسه ۱۲ کلاسه شبانه‌روزی گریت شهرستان خرم‌آباد در استان لرستان.

احداث ۱۷ خوابگاه دانش‌آموزی برکت در مناطق محروم 

مهجوری درباره میزان سرمایه‌گذاری برای ساخت این خوابگاه‌ها گفت: بنیاد برکت نزدیک به ۴۰۰ میلیارد ریال برای ساخت ۱۷ خوابگاه شبانه‌روزی در مناطق روستایی و عشایری اختصاص داده و هزینه کرده است.

وی تاکید کرد: بنیاد برکت علاوه بر راه‌اندازی نهضت مدرسه‌سازی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور، نسبت به فراهم آوردن سایر نیازمندی‌های تحصیلی دانش‌آموزان از جمله احداث خوابگاه و تامین سرویس رفت‌وآمد برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اهتمام جدی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    1 0
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس