کد خبر 1214205
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
ساقط کردن پهپادهای متخاصم

ارتش اوکراین مدعی سرنگون کردن دو پهپاد متعلق به نیروهای وابسته به روسیه نزدیک منطقه دونتسک شد.

به گزارش مشرق، ارتش اوکراین شنبه مدعی سرنگون ساختن چند فروند پهپاد متخاصم نزدیک «دونتسک» شد.

به نوشته وبگاه «یوکرین وایر» مقر فرماندهی ارتش اوکراین اعلام کرد که نیروهای پدافندی این کشور چند پهپاد متخاصم متعلق به نیروهای وابسته به روسیه را سرنگون کردند.

ارتش اوکراین اعلام کرده که این پهپادها تجسسی، شناسایی و با قابلیت پرتاب بمب بوده است. بنابر ادعای اوکراین، پدافند این کشور دو  فروند پهپاد را  نزدیک «نولوهانسک» نزدیک دونتسک و «هرانینته» در ۶۰ کیلومتری جنوب دونتسک سرنگون ساخته است.

مقر فرماندهی اوکراین مدعی شده  که سرنگون کردن این پهپادها نشان از تلاش روسیه در دخالت نظامی در اوکراین است. ارتش اوکراین به نوع دقیق این پهپادها اشاره‌ای نکرده است.

دبیر کل ناتو  اخیرا مدعی شد که روسیه فقط تعداد اندکی از نظامیان خود را از مرزهای اوکراین عقب کشیده و همچنان ده‌ها هزار نیروی این کشور در شبه‌جزیره کریمه مستقر هستند.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)   پنجشنبه گذشته  روسیه را به حفظ نیروی نظامی گسترده در مرزهای اوکراین متهم کرد.

استولتنبرگ در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به جلسه وزرای دفاع اتحادیه اروپا، مدعی شد: «ما شاهد کاهش حدودی تعداد نیروهای روسی بودیم، اما ده‌ها هزار نفر از آنها باقی مانده‌اند و همچنین شاهد آن هستیم که روسیه بسیاری از تسلیحات و تجهیزات را نیز نگاه داشته است».

وزارت دفاع روسیه دو هفته پیش اعلام کرد که بازگشت نیروهای این کشور از پایگاه‌های دائمی در شبه‌جزیره کریمه آغاز شده است.

اوکراینی‌ها طی هفته‌های گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند.

کی‌یف چندی پیش کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک دریافت کرده و آنها را در نزدیکی مرز روسیه مستقر کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس