کد خبر 1214603
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۷

به گزارش مشرق کانال تلگرامی تبیان در یادداشتی با عنوان کودکان کار مجازی رو فالو نکنیم، نوشت: ویدئوی بچه‌های شیرین‌زبون که کارهای بامزه انجام میدن تو اینستاگرام توجه همه رو جلب و به‌سرعت گُل می‌کنه. ویدئوهای بعدی و بعدی منجر به ایجاد یک صفحه مجزا برای این کودکان می‌شه.

باید بدونیم هر انسانی در اشتراک لحظات زندگیش با دیگران، باید حق انتخاب داشته باشه و ما در جایگاه والد اجازه نداریم به‌جای اونا تصمیم بگیریم! بدون شک این مسئله یکی از مصادیق کودک‌آزاریه و بهره‌کشی اقتصادی از کودکان محسوب می‌شه که خلاف قانونه. 

البته همه والدین این کار رو برای درآمدزایی از بچه‌هاشون انجام نمیدن. اما جذابیت دیده شدن، افزایش فالوور و لایک بیشتر، دامی برای نقض حریم خصوصی کودکانه.

جای کودکان نه در خیابان و نه در اینستاگرام بلکه در میان همسالان و در مدرسه هست. ممکنه متوجه خشونتی که علیه کودکان تو فضای مجازی می‌کنیم نباشیم و با لایک از اونا حمایت کنیم. همون‌طور که معتقدیم نباید به کودکان کار خیابانی پول بدیم چون از طرف افراد دیگه اجیر می‌شن در مواجهه با کودکانِ کارِ مجازی هم همین کار رو باید انجام بدیم و اونا رو فالو و لایک نکنیم.  

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس