کد خبر 1218573
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
مسئولیت "مهدهای کودک" به آموزش و پرورش واگذار شد

پرونده کودکان در بیش از ۱۷هزار مهد کودک کشور به وزارت آموزش و پرورش واگذار شد و از این پس صدور و تمدید مجوز فعالیت مهدها توسط آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

به گزارش مشرق، سرانجام مسئولیت مهدهای کودک پس از کش‌وقوس‌های فراوان به وزارت آموزش و پرورش تحویل شد و بر همین اساس از این پس صدور و تمدید مجوز مهدهای کودک از طریق وزارت آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

۱۴ درصد کودکان به مهدکودک می‌روند

همچنین براساس نامه‌ای که در تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۹۹ از سوی قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور به ادارات بهزیستی سراسر کشور ارسال شده است از این پس این سازمان هیچ نقشی را در ارتباط با صدور، تمدید و نظارت بر مهدهای کودک ندارد.

جلسه‌ای نیز روز گذشته با حضور نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی برگزار شده است و در این جلسه به موضوع واگذاری مسئولیت مهدهای کودک به‌صورت صددرصد به آموزش و پرورش تأکید شده است.

براساس آمار، بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ مهدکودک و روستامهد در سراسر کشور فعال هستند که تا پیش از این صدور مجوز و تمدید آن و نظارت توسط بهزیستی انجام می‌شد که از این پس تمامی این فرآیند از سوی آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

این در حالی است که تعدادی روستامهد تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار داشتند که از سوی وزارت رفاه یک وعده غذای گرم در روستامهدها توزیع می‌شد که با واگذاری مسئولیت این مهدها، تکلیف توزیع یک وعده غذای گرم هنوز مشخص نیست.

سعید بابایی؛ مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور نیز پیش از این از واگذاری صفر تا صد مسئولیت مهدهای کودک به وزارت آموزش و پرورش با تشکیل سازمان ملی کودکان و نوجوانان خبر داده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    مهد و پیش دبستانی باید زیر نظر یک نهاد قوی باشد چون متاسفانه موسس غیر انتفاعی ها برای پول ضربه های مهلکی به پایه کودکان وارد میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس