کد خبر 1218759
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
میدان مین تحریم‌ها یادگار ترامپ برای بایدن

بایدن به دنبال راهی برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران می‌گردد و در واقع در حال راه رفتن با احتیاط از میان میدان مینی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، کاشته است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: همچنان که ایالات متحده به دنبال راهی برای بازگشت به توافق هسته ای ایران می گردد، در واقع در حال راه رفتن با احتیاط از میان میدان مینی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، کاشته است.

بر اساس برآوردی که رویترز از اقدامات وزارت خزانه داری آمریکا انجام داده این مین ها، تحریم های مرتبط با ایران هستند که ترامپ پس از خروج از برجام و احیای تمام تحریم هایی که به واسطه توافق برداشته بود بر بیش از ۷۰۰ شخص و نهاد اعمال کرد.

در این میان، ترامپ ده ها موسسه با اهمیت برای اقتصاد ایران را جزو فهرست سیاه قرار داد که از جمله آنها می توان به بانک مرکزی و شرکت ملی نفت اشاره کرد.

برداشتن بسیاری از این تحریم ها اگر ایران قرار باشد نفت خود را صادر کند، اجتناب ناپذیر است و این به معنای بزرگترین نفع تهران از پایبندی به توافق هسته ای و کاهش سطح برنامه هسته ای آن خواهد بود.

بر اساس این گزارش، اما لغو این تحریم ها، جو بایدن دموکرات را در معرض اتهاماتی از قبیل کنار آمدن با تروریسم قرار خواهد داد که ضربه ای سیاسی و احتمالا غیرقابل گریز محسوب خواهد شد البته اگر قرار باشد برجام احیا شود؛ احتمال این موضوع هم اکنون باعث برانگیختن انتقادات شدید جمهوریخواهان شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس